۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۵۶۵۴۳
از سوی حزب الله لبنان؛

پنجمین سالگرد شهادت عماد مغنیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم پنجمین سالگرد شهادت عماد مغنیه و تعدادی از رهبران مقاومت اسلامی از سوی حزب الله لبنان برگزار شد.
عماد مغنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پنجمین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه،‌ سید عباس موسوی و شیخ راغب حرب از فرماندهان و اعضای حزب الله لبنان، امروز از سوی این حزب در مجتمع شهید عماد مغنیه در شهر طیردبا برگزار شد.


سید ابراهیم امین السید رییس دفتر سیاسی حزب الله، سید نواف موسوی عضو جریان وفاء مقاومت لبنان، سید احمد صفی الدین مسؤول منطقه جنوب لبنان، پدر شهید عماد مغنیه، هیأتی از جریان امل لبنان، شیخ علی یاسین رییس علمای شهر صورو دیگر شخصیت‎های سیاسی و مذهبی لبنان در این مراسم شرکت و یاد و خاطره این شهیدان والا مقام را گرامی داشتند.

 

حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید با فرستادن درورد به پیشگاه شهیدان مقاومت، خاطر نشان کرد: مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف از اولویت ترین برنامه‎های مقاومت باید باشد.
 

وی افزود: فلسطین از آن ماست و یکی از اهداف تشکیل مقاومت نیز دفاع از فلسطین در مواقع حساس و تهدیدهاست، ولی بعضیها‎ می پندارند که اسرائیل نقطه قوت برای ملت است.
 

رییس دفتر سیاسی حزب الله لبنان اظهار داشت: دشمنان مقاومت هر اتفاقی که در خارج و یا داخل لبنان رخ می دهد را مورد ارزیابی قرار می دهند و اگر به ضرر مقاومت باشد از آن حمایت و در صورتی که به سود مقاومت باشد در برابر آن می ایستند. متاسفانه بعضی از جریان‎ها و افراد به دنبال ایجاد اختلافات و جنگ‎های مذهبی با هدف تحقق مصالح خود هستند.

 

وی با اشاره به خطر‎های پیش روی مقاومت عنوان کرد: در این برهه زمانی پیش روی مقاومت سه خطر عمده و اساسی وجود دارد که اولین مورد وجود رژیم صهیونیستی است. ما وظیفه داریم در برابر هرگونه دسیسه‎ و تحرک ایستادگی کنیم.

 

سید ابراهیم امین السید، دومین تهدید پیش روی مقاومت را ایالات متحده آمریکا دانست و تاکید کرد: توازن منطقه با تحولات اخیر و سقوط دیکتاتورها از نظر امنیتی، نظامی و سیاسی برای آمریکا به هم خورده‎است به همین علت این کشور دیگر به دنبال جنگ مستقیم نیست و سیاست اختلاف مذهبی و جنگ داخلی را در در پیش گرفته است.

 

وی از فتنه و جنگ مذهبی به عنوان سومین خطر پیش روی مقاومت یاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه عده‎ای اعتقاد دارند که 90 درصد مسلمانان کافر هستند و فتوای قتل آنان را صادر می کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات