۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۵۶۵۵۰

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد قیام مردم بحرین در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا _ مراسم بزرگداشت دومین سالگرد انقلاب مردم بحرین و یادبود صد و بیست شهید این انقلاب، امشب با حضور آیت الله اراکی در قم برگزار شد.
 انقلاب بحرين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم دومین سالگرد آغاز انقلاب مردمی و مشروع ملت بحرین و یادبود 120 شهید این انقلاب، امشب بیست و پنجم بهمن ماه و پس از نماز مغرب و عشا در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

 

آیت الله اراکی، دبیرمجمع تقریب مذاهب اسلامی و حجت الاسلام صالح، معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم که به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جامعه المصطفی العالمیه، موسسه فرهنگی نسیم حیات معنوی و لجنه الوفاء للشهداء البحرین برگزار شد، سخنرانی کردند.

 

معاون فرهنگی جامعه المصطفی در این مراسم با دینی و فکری دانستن قیام مردم بحرین، بی تفاوتی نسبت به اوضاع مردم مظلوم بحرین را یک گناه نابخشودنی توصیف کرد.

 

در ادامه، برادرزاده شهید عبدالکریم فخراوی از شهدای بحرین که در زندان آل خلیفه و زیر شکنجه‎های این رژیم به شهادت رسید، به سخنرانی پرداخته و مطالبی در باره ویژگی‎های شخصیتی و اخلاقی شهید فخراوی بیان کرد.

 

مراسم شعرخوانی توسط الحجیری، شاعر نوجوان بحرینی از دیگر بخش‎های این برنامه بود. الحجیری اشعار عربی خویش را در مدح شهدا و انقلاب بحرین قرائت کرد که با استقبال شرکت کنندگان در مراسم نیز روبرو شد.

 

سپس، آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی کرد و ضمن تبریک به مردم بحرین به مناسبت دومین سالگرد انقلاب آنان، به بیان ویژگی‎های نهضت مردم بحرین پرداخت و به آنان نوید داد که سال جدید را سال پیروزی نهضت خود بدانند./990/ب202/د

ارسال نظرات