۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۵۶۵۸۴
مسؤول شاخه بانوان حزب الله لبنان در گفت‎وگو با رسا:

زنان لبنانی معتقدند که امام خمینی عزت و کرامت را به آنان بازگرداند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شاخه بانوان حزب الله لبنان با تاکید بر این که انقلاب اسلامی همه جهانیان را بیدار ساخت، تاکید کرد: زنان لبنانی معتقدند که امام خمینی(ره)، دین و عزت و کرامت را به بانوان مسلمان بازگرداند.
عفاف الحکيم رييس شاخه بانوان حزب الله لبنان

 

خانم عفاف الحکیم، مسؤول شاخه بانوان حزب الله لبنان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانست جهانیان را بیدار سازد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی همه جهانیان به ویژه مسلمانان را بیدار ساخت و امام راحل(ره) در اعماق دل و جان ملت‎های آزاده نفوذ کرد.

 

وی افزود: همه جهانیان از افکار و آموزه های مدرسه امام خمینی(ره) استفاده می کنند و بانوان مسلمان نیز از این مساله دور نبوده و با بهره گیری از اندیشه های امام راحل در حال رشد و تعالی هستند. بانوان مسلمان در هیچ برهه‎ای از تاریخ همانند دوران انقلاب اسلامی و پس از آن در نعمت نبوده و این انقلاب توانست بانوان را به جایگاه والا برساند.

 

الحکیم، تاثیر انقلاب اسلامی در پیشرفت بانوان را پررنگ خواند و تصریح کرد: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران توانست بانوان را از رکود خارج ساخته و نقش آنان را در خانه و جامعه پررنگ سازد. بانوان در پرتو انقلاب امام راحل به جزء بزرگی از آرزوهای خود دست یابند و بر اساس آرمان‎های امام به معنویت روزافزون و پیشرفت در زمینه‎های مختلف برسند.

 

مسؤول شاخه بانوان حزب الله لبنان اظهار داشت: بانوان مجاهد در مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان نیز از آرمان‎های امام راحل و اهداف انقلاب اسلامی ایران برای ایستادگی در برابر دشمن صهیونیسم استفاده کرده و با اعتماد به نفسی که امام خمینی(ره) به آنان داد در صف اول نبرد علیه باطل ایستاده‎اند.

 

وی دفاع مستمر امام خمینی از فلسطین را عامل مهمی در مقاومت این ملت توصیف کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره از فلسطین دفاع می کرد و این مسأله را مهمترین مساله جهان اسلام می دانست. ملت فلسطین به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و شاهد آن هستیم که بانوان فلسطینی، خون خود و فرزندان خود را در راه اسلام و آزادی فلسطین تقدیم می کنند و از این مسأله به شدت راضی هستند.

 

عفاف الحکیم با اشاره به گسترش نقش بانوان در مقاومت اسلامی لبنان، خاطر نشان ساخت: بانوان فعال در حزب الله لبنان نیز همانند بانوان فلسطینی از نهضت امام راحل برای مشارکت فعال در جنگ علیه استکبار جهانی استفاده کردند. زنان لبنانی احساس می کنند که امام خمینی(ره)، دین و عزت و کرامت را به آنان بازگرداند و هم اکنون می بینیم که بانوان حزب الله نقش بزرگی در مقاومت دارند و با الگوگیری از فداکاری‎های حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) به فداکاری می پردازند و به همین دلیل از شهادت فرزندان خود احساس خوشنودی می کنند.

 

وی از رهبر معظم انقلاب به عنوان بهترین جانشین برای امام خمینی یاد کرد و گفت: ما هم اکنون از نعمت رهبری امام خامنه‎ای بهره مند هستیم که راه امام را ادامه داده و دقیقا اندیشه‎ای رهبر کبیر انقلاب اسلامی را ترویج می کند. ما در مقام رفیعی قرار داریم و هیچ گاه اجازه بازگشت به دوران گذشته را نمی دهیم./980/ب911/ک

ارسال نظرات