۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۵۶۶۳۲
سید عمار حکیم:

راهپیمایی میلیونی ملت ایران نشان دهنده پویایی انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، راهپیمایی باشکوه و میلیونی ملت ایران در سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را نشان دهنده پویایی انقلاب توصیف کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی که روز گذشته در دفتر وی در بغداد برگزار شد حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را نشانه پویایی انقلاب اسلامی دانست و گفت: راهپیمایی باشکوه و میلیونی سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و سایر شهرهای ایران نشان داد که انقلاب در ایران همچنان زنده است و با وجود گذشت سه دهه همچنان در قلب ملت می‎تپد.

 

وی با اشاره به عوامل موفقیت این انقلاب، افزود: رهبری ربانی امام خمینی(ره) و امام خامنه‎ای، ملت منسجم و مطیع رهبر و پروژه آشکار و روشن از عوامل موفقیت و پیشرفت انقلاب اسلامی با وجود تحریم و فشار شدید به شمار می آید.

 

حجت الاسلام حکیم از فرصت سازی جمهوری اسلامی ایران به عنوان درسی بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: درسی که می‎توان از جمهوری اسلامی ایران آموخت این است که از تحریم، فشار و افزایش دشمنان برای خود فرصت سازی کرد، به کشوری هسته‎ای و پیشرفته در زمینه علمی و تکنولوژی مبدل شد، همبستگی داخلی با وجود تعدد قومیت‎ها افزایش یافت و در زمینه اقتصادی نیز در حال پیشرفت است.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از فشار علیه ایران به دلیل برنامه هسته‎ای به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: پرونده هسته‎ای صلح آمیز ایران به عنوانی برای فشار علیه جمهوری اسلامی و افزایش تحریم و فشار علیه ملت مسلمان ایران مبده شده است. همه این فشارها به بهانه تبدیل انرژی هسته‎ای به سلاح هسته‎ای صورت می‎گیرد.

 

وی تصریح کرد: پرونده هسته‎ای ایران با فشار و سیاست تحریم بین المللی حل و فصل نمی‎شود و گفت‎وگوی مستقیم سازمان ملل با این کشورها می‎تواند به این پرونده پایان دهد.

 

حکیم بر لزوم گفت‎وگو بدون هیچ پیش شرطی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: امتلاک انرژی هسته‎ای مسالمت آمیز حق همه ملت‎هاست و جامعه جهانی باید این حق را پذیرفته و به همه کشورها با یک چشم بنگرد.

 

وی از بی توجهی جهانیان به سلاح هسته‎ای رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل بزرگ‎ترین مخزن سلاح هسته‎ای را دارد، ولی هیچ کس در این باره سخنی به زبان نمی‎آورد و فشاری وارد نمی‎سازد. این رژیم حتی معاهده بین المللی ممنوعیت ساخت سلاح هسته‎ای را امضا نکرده است./980/ب902/د

ارسال نظرات