۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۵۶۶۸۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

آل‎خلیفه و آل‎سعود نیز به زباله دان تاریخ خواهند پیوست

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه اراک با اشاره به سرنوشت حکام ظالمی نظیر هیتلر، صدام، رضا شاه، محمدرضا پهلوی و قرضاوی تاکید کرد که سرنوشت حکام بحرین و عربستان نیز همانند این حاکمان ظالم است و آل‎سعود و آل‎خلیفه مطمئنا به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
حجت‌الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مراسم دومین سالروز آغاز انقلاب ملت بحرین که امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به شهادت 102 انقلابی بحرینی، گفت: دو سال از انقلاب ملت بحرین می گذرد و تاکنون به ظاهر 102 شهید تقدیم اسلام و آزادی شده است. این آمار به صورت رسمی اعلام شده و مطمئنا آمار شهدایی که با گاز سمی و گلوله‎های ساچمه‎ای آل‎خلیفه به شهادت رسیدند بیش از این تعداد است.

 

وی افزود: گازهای سمی آثار منفی و صدمات بسیار فراوانی در دراز مدت بر مردم می گذارد و این چنین نیست که فقط جمعی از شهروندان بر اثر استشمام این گاز به شهادت رسیده و دیگر ضرری متوجه مردم نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی با اشاره به تلاش آل‎خلیفه برای به هم زدن بافت جامعه بحرین، تصریح کرد: یکی از مصائب عمده ملت بحرین اینست که آل‎خلیفه به بعثی‎ها، افراطیان و تروریست‎های القاعده تابعیت این کشور می‎دهد تا تعادل جمعیت را به هم زده و جمعیت شیعیان که 80 درصد جامعه را تشکیل می‌‎دهند به 50 درصد برساند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، ملت بحرین را ملتی ولایی توصیف کرد و اظهار داشت: مردم بحرین با حمایت علما در طول تاریخ به اسلام و اهل بیت(ع) وفادار بوده‎اند و این کشور به کانون علما و مجاهدان و نویسندگان و فقها مبدل شده است. بحرینی‎ها عشق خود را به امام راحل اعلام کرده‎اند و هم اکنون در امتحانی سخت قرار دارند.

 

وی جنایت‎های آل‎سعود در بحرین را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: آل‎سعود به بهانه حمایت از نظام آل‎خلیفه به بحرین آمده و علیه ملت این کشور مرتکب جنایت می‎شود. صبر و مقاومت ملت بحرین با وجود این همه ظلم و جنایت ستودنی است، ما باید با برگزاری چنین مراسم‎هایی از انقلابیان بحرین حمایت کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما، طلاب حوزه علمیه و اندیشمندان همواره از انقلاب ملت بحرین حمایت کرده‎اند. مردم شریف بحرین در محاصره شدید نظامی و تبلیغاتی قرار گرفته‎اند و امکانات تبلیغاتی در اختیار متجاوزان است و نمی‎خواهند حقایق بحرین را بازگو کنند.

 

خطیب جمعه اراک با اشاره به این که بحرینی‎ها در زندان بزرگی حضور دارند، خاطر نشان ساخت: مردم بحرین با کمترین امکانات در برابر متجاوزان ایستاده‎اند و این درس بزرگی برای سایر مسلمانان به شمار می آید. مردم بحرین به خیابان‎ها می‎آیند و با عشق به حسین(ع) به پیروزی می‎رسند.

 

وی از رهبر شیعیان بحرین به عنوان عالمی انقلابی یاد کرد و گفت: آیت الله عیسی قاسم که عالمی فاضل و مجاهد است در محوریت این انقلاب قرار دارد. تظاهرات ملت بحرین کاملا مسالمت آمیز است، ولی مدعیان دروغین حقوق بشر که منافع خود را در معرض خطر می‎بینند در قبال جنایت‎های آل‎خلیفه سکوت اختیار کرده‎اند.

 

نماینده ولی فقیه، سرنوشت حکام قطر و عربستان را سیاه عنوان کرد و ادامه داد: حکام عربستان و قطر اگر یک جو انسانیت در وجودشان بود در برابر این جنایت‎ها سکوت نمی‎کرده و حامی جنایتکاران نمی‎شدند. آل‎سعود نه تنها این جنایت‎ها را محکوم نکردند، بلکه به بحرین لشکرکشی کرده و به کشتار و شکنجه مردم می‎پردازند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی بیان داشت: سردمداران عربستان و قطر فکر می کنند که جاویدان هستند و با سرکوب و ترور و زندان و ایجاد خفقان می توانند موفق باشند. اگر این ظلم‎ها دائمی بود که الان صدام، رضا شاه، محمدرضا شاه ، حسنی مبارک و قرضاوی باید در اوج قدرت بودند.

 

خطیب جمعه اراک تاکید کرد: آ‎ل‎سعود که خود را خادم الحرمین می‎داند در حال سرکوب و کشتار ملت بحرین است و در روز قیامت با شدیدترین مجازات مواجه خواهند شد. هیتلر، استالین، رضا خان و آتاتورک که ادعای قدرت داشتند در گورستان و زباله دان تاریخ دفن شدند و آل‎خلیفه و آل‎سعود نیز مطمئنا به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

 

وی مواضع علمای جهان اسلام در قبال بحرین را بسیار ضعیف خواند و تصریح کرد: متاسفانه علمای جهان اسلام به حمایت از ظالمان و ستمگران می پردازند و در حالی که امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین وظیفه علماست در برابر جنایت‎های آل‎سعود و آل‎خلیفه سکوت اختیار کرده‎اند. علمای الازهر که از نظام عربستان و بحرین حمایت می کنند باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از اتهام زنی برخی علمای جهان اسلام به ایران یاد کرد و افزود: علمای جهان اسلام گاهی اشتباها ایران را به دخالت در امور داخلی کشورها متهم می کنند، اما خودشان سیاست یک بام و دو هوا را در پی می گیرند. آنان از مشتی تروریست در سوریه حمایت می کنند و سرنگونی نظام بشار اسد را خواستارند و از سوی دیگر در برابر ملت بحرین ایستاده و حامی جنایت‎های آل خلیفه هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی در بخش پایانی سخنان خود، اظهار داشت: دشمنان به ویژه آمریکا با حمایت از تروریست‎های سوری و بی تفاوتی نسبت به جنایت‎های آل‎خلیفه درصدد سرنگون ساختن مقاومت سوریه در برابر اشغالگری و همچنین مقاومت ملت بحرین در برابر فساد آل‎خلیفه است. هم اکنون دو جبهه مقاومت و جریان سیدالشهدا(ع) در برابر جبهه دشمنان مقاومت و جریان یزید در برابر هم قرار گرفته‎اند./980/ب201/د

ارسال نظرات