۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۷۰۴
آیت الله شبستری:

مسؤولان با وحدت و یکدلی به رفع دغدغه‌های رهبری بپردازند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مسؤولان بایستی با وحدت و یکدلی در امور، بداخلاقی را کنار بگذارند و به رفع دغدغه‌های رهبری و مردم بپردازند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در چهلم شهدای قم اظهار داشت: قیام مهم و تاریخی 29 بهمن سال 56 مردم تبریز در حمایت از خون شهدای قم پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع بخشید.

 

وی با بیان این‌که قیام 29 بهمن مردم تبریز مقدمه ای برای پیروزی نهایی ملت ایران در22 بهمن سال 57 شد، خاطرنشان کرد: واکاوی و بررسی ریشه های این قیام مهم نشان می دهد که روحانیت آذربایجان در راه‌اندازی و هدایت جریان مردمی علیه رژیم پهلوی بسیار مهم و سازنده بوده است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که قیام 29 بهمن پایه های رژیم سفاک پهلوی را به لرزه درآورد، تصریح کرد: مردم فهیم آذربایجان و تبریز در روز 29 بهمن خواستار برپایی مراسم بزرگداشت چهلم شهدای قم بودند که با هتک حرمت عوامل رژیم مواجه بودند، چنان که عوامل مزدور شاه با حمله به مردم باعث به شهادت رسیدن 13 نفر از شهروندان تبریزی شدند.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ابلاغ سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این سیاست های کلی در 23 بند قید شده و دولت و دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی با ابلاغ سیاست‌های کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیری‌های قانونی را انجام دهد.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که توجه رؤسای قوای سه گانه به مفاد این سیاست ضروتی مهم است، تصریح کرد: رهبر انقلاب با ابلاغ سیاست های کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، بر توجه به اقتصاد ملی و عدم وابستکی به درآمدهای نفتی تأکید داشته اند.

 

وی با بیان این‌که حمایت از تولید ملی نیازمند عزم جدی مسؤولان و گسترش فرهنگ استفاده از تولید داخل در میان مردم است، افزود: اگر تولید داخلی افزایش یابد، تورم کاهش یافته و منجر به جهش اقتصادی می شود و امیدواریم تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مورد حمایت جدی باشد.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود پیام حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن را وحدت و یکدلی مسؤولان و نخبگان سیاسی کشور دانست و اظهار داشت: مسؤولان بایستی با وحدت و یکدلی در امور به رفع دغدغه‌های رهبری و مردم بپردازند، همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ مسؤولان باید بداخلاقی را کنار بگذارند چراکه ملت گناه آنان را نمی بخشد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطره‌ای به یاد ماندنی در تاریخ ایران و اسباب حیرت و تحسین جهانیان شد، افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال بعد از 34 سال از گذشت انقلاب، گردانندگان اتاق های فکر استکبار را به فکر فرو برد.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بصیرت و موقع شناسی مردم پاسخ دندان شکنی به دشمنان و عوامل فتنه داخلی داد، خاطرنشان کرد: عوامل استکبار بعد از آزمودن راه‌های مختلف برای براندازی نظام اسلامی، به جنگ روانی پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی روی آوردند که در نهایت با پاسخ کوبنده 22 بهمن روبه رو شدند./935/پ201/س

 

ارسال نظرات