۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۵۶۷۱۰
در کتابخانه حضرت عبدالعظیم انجام می‌شود؛

تامین منابع مورد نیاز برای پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهی

خبرگزاری رسا ـ رییس کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم (ع) از مراجعه طلاب و دانشجویان برای تکمیل پایان‌نامه به این کتابخانه خبر داد و گفت: با درخواست طلاب و دانشجویان، منابع مرجع برای پایان‌نامه تهیه شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
پايان نامه

امید مقیمی، رییس کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با توجه به قدمت و سابقه دیرینه و اهدا و وقف کتاب‌های مختلف توسط علما، اساتید دانشگاه، فرهنگیان محترم، دانشجویان و سایر فرهیختگان، مجموعه عظیمی از کتب و منابع مرجع در تمام زمینه‌های دانش جمع آوری نموده است.

رییس کتابخانه حضرت عبدالعظیم(ع) در مورد همکاری با سایر مراکز عنوان داشت: ما با بنیاد دایرة المعارف بزرگ اسلامی و دانشنامه جهان اسلام در زمینه تامین منابع تحقیق و پژوهش برای پژوهشگران همکاری داریم و یکی از بهترین امکانات ما برای پژوهشگران علوم دینی این است که امکانات خاص جستجو را فراهم کردیم که موضوعی را که میخواهند در مورد آن تحقیق کنند در نتیجه جستجوی مواردی از آن کلمه در هر کتابی که باشد به همراه شماره صفحه آن آورده می‌شود.

رییس کتابخانه حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: علاوه بر اینها سازمان‌ها و نهادهایی نیز بوده‌اند که کتاب‌ها و مجموعه‌های ارزشمندی را وقف این کتابخانه نموده‌اند که کتابخانه آستان قدس رضوی‌،‌ کتابخانه ملی ایران، دائرة المعارف بزرگ اسلامی‌، موسسه دارالحدیث قم، بنیاد ایران‌شناسی، مرکز احیاء میراث اسلامی و آستان امامزادگان عیسی، عقیل و ‌ابراهیم علیهم السّلام شهرک واوان از آن جمله هستند.

مقیمی، تعداد کل مکتوبات کتابخانه آستان را شامل 103000 جلد کتاب و نشریات ثبت شده تا پایان سال1390، اعلام کرد و افزود: 1066جلد کتاب خطی (عربی ، فارسی ، ترکی)، 3000 جلد کتاب چاپ سنگی و سربی (عربی ، فارسی ، ترکی)، 85000 جلد کتب چاپی جدید (فارسی ، عربی) و 3000 جلد کتاب لاتین و 11000 جلد نشریات ادواری (قدیم و جدید) در این کتابخانه موجود است.

وی در ادامه عنوان داشت: این کتابخانه، دو سالن مطالعه به طور مجزا (برادران ، خواهران) با ظرفیت 440 نفر دارد که در خدمت مراجعان می‌باشد که علاوه بر استفاده از کتب و جزوات کتابخانه امکان استفاده از خدمات اینترنت در سالن‌های مطالعه مهیا است.

مقیمی در رابطه با خدماتی که در این کتابخانه به طلاب ارائه می شود ابراز داشت: طلاب و دانشجویان برای تکمیل پایان نامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به اینجا مراجعه دارند و ما سعی می‌کنیم تا منابع مرجع مورد نیاز طلاب و دانشجویان را فراهم کنیم و چنانچه این عزیزان منبعی را نیاز داشته باشند می‌توانند درخواست بدهند چنانچه این منبع مرجع باشد اقدام به خرید آن خواهیم کرد.

وی استقبال مردم، دانشجویان و طلاب را از این کتابخانه خوب ارزیابی کرد و اعلام کرد:  سالانه 15000 محقق برای پژوهش و تحقیق به این کتابخانه مراجعه می کنند./959/ت302/ص

ارسال نظرات