۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۵۶۷۱۸
امام جمعه گرگان:

22 بهمن پاسخ کوبنده ملت ایران به دشمنان نظام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: حضور مردم در راهیپمایی 22 بهمن نه بزرگی به همه دشمنان نظام بود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان  امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: پیام مردم در راهپیمائی 22 بهمن امسال، حل مشکلات داخلی بین مسؤولان بود و مسؤولان باید به این مهم توجه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امسال حضور مردم در 22 بهمن، سرافرازانه بود و احساس کردم که جمعیت بیشتری نسبت به سنوات گذشته در این مراسم حضور داشتند.

 

به گفته وی، این حضور بی سابقه، مسأله عجیبی بود، زیرا دشمنان از 2 ماه قبل در شبکه های ماهواره ای خارجی تبلیغات می کردند تا مردم را از حضور در این مراسم باشکوه منصرف کنند، اما مردم نشان دادند، با همه مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر، همچنان برای دفاع از اسلام و نظام، پشت سر ولی فقیه خود رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان سعی داشتند، اتفاقات هفته ما قبل 22 بهمن که در مجلس رخ داد، را بزرگ کنند، هر چند آن اتفاق مایه تاسف است و تا حدی دشمنان را شاد کرد، اما حضور مردم، بسیار بزرگتر از آن مساله شد و باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان شد.

 

وی ادامه داد: کسانی که در 22 بهمن حضور داشتند، اغلب کسانی بودند که گرانی سر سفره هایشان است و کمرشان بر اثر مشکلات اقتصادی در جامعه خم شده، که این حضور پیام وحدت و اتحاد بین مسوولان را به همراه داشت.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم تحمل مشکلات دولت را ندارند و نمی توانند به جان هم افتادن مسؤولان را تحمل کنند و از سوی دیگر این جایگاه و موارد برای ملت ایران در دنیا به ضرر ما است و مسؤولان باید به این مساله توجه جدی داشته باشند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: اتفاقاتی که در قم رخ داد، در شأن این مردم و انقلاب نیست، البته معتقدیم که نقد باید باشد، اما برهم زدن سخنرانی و به جان هم افتادن و توهین کردن و آبرو بردن شایسته این نظام و کشور و انقلاب نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت عده ای از روحانیون که با هواپیما عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس در سال 1364 بودند، گفت: در اول اسفند آن سال این هواپیما توسط نیروهای عراقی مورد اصابت قرار گرفت و عده ای روحانی به شهادت رسیدند که از آن جمله می توان به شهید محلاتی اشاره کرد.

 

وی با بیان این که این روز به نام روز روحانیت و دفاع مقدس و یا روحانیت و شهادت نامگذاری شد، ادامه داد: روحانیت رشته طولانی در اسلام دارد که به گفته خود ائمه (ع)، اگر روحانیت نبودند، اسلام و مکتب تشیع زنده نمی نماند و روحانیان در این مسیر رنج ها، زحمت ها و شکنجه های زیادی را متحمل شدند، ضمن این که تعداد شهدای روحانی نسبت به اصناف دیگر بسیار بیشتر است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: گل سر سبد روحانیت اسلام و تشیع، حضرت امام خمینی (ره) بود که به حق شاگرد مکتب امامت و ولایت بود و مانند خورشیدی می درخشید.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: امروز شعارهایی نظیر جدایی دین از روحانیت مطرح می شود که تازگی هم ندارد و حرفشان را براساس منطق مبتنی می کنند، اما این یک شعار انحرافی است.

 

به گفته وی، یک شعار دیگر که مطرح شده جدایی دین از سیاست بوده که در زمان شاه ملعون نیز مطرح شده بود، اما همه می دانیم که پیغمبر هم، فعالیت سیاسی داشتند و محور فعالیتشان سیاسی بود.

 

خطیب نماز جمعه همچنین فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) در 8 ربیع الثانی و سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی در چهار ربیع الثانی را تبریک گفت.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به خطبه 140 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علی (ع) گفت: غیبت از گناهانی است که حرمت آن با ادله اربعه یعنی کتاب، سنت، اجماع و عقل که دلیلی برای همه احکام شرعیه اند، ثابت شده است.

 

وی یادآور شد: کسی که غیبت می کند به بهشت نمی رود، کسی که دنبال لغزش ها و امور مخفی مردم است، خدا حتی اگر در جوف خانه اش باشد، او را مفتضح می کند.

 

وی ادامه داد: بردن آبروی مردم حق الناس است، توبه غیبت کننده پذیرفته نمی شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات