۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۸۰۰

وزیر مسلمان انگلیسی نسبت به سکولاریزه شدن فضای این کشور هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور مذهبی انگلیس که تنها وزیر مسلمان کابینه دولت این کشور به شمار می‎رود با انتقاد از عدم حضور دین در جامعه انگلیس خواستار مقابله با سکولاریزه شدن جامعه این کشور شد.
سعيده وارسي، وزير انگليسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آن اسلام، سعیده وارسی، وزیر امور مذهبی انگلیس و تنها وزیر مسلمان کابینه دیوید کامرون، با هشدار نسبت به سکولاریزه شدن این کشور خواستار حضور بیشتر دین در زندگی اجتماعی مردم انگلیس شد.


وی گفت: مردم باید احساس کنند که هویت دینی قدرتمندی دارند، باید احساس کنند با عمل به اعتقادات خود اعتماد به نفس بیشتری دارند. افراد نباید از اعتقادات خود دست بردارند و ملت‎های دیگر نیز نباید میراث دینی خود را تکذیب کنند.


سعیده وارسی در یکی از جلسات دولت انگلیس با پارلمان این کشور نیز گفته بود که "گروههای مذهبی می‎توانند آن دسته از نیازهای مردم را تامین کنند که دولت نمی‎تواند آنها را برآورده سازد".


ماه گذشته نیز، جاستین ولبای، اسقف اعظم کلیسای انگلیس، با اشاره به وضعیت بحرانی هویت دینی در جامعه انگلیس، خواستار تلاش کلیساها برای وارد شدن در حوزه‎ای شده بود که دولت توان اداره آن را ندارد.

 

گفتنی است، بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که بحران هویتی و خلاء معنوی در جامعه مصرفی غربی در بلند مدت سبب گرایش بیشتر مردم به مذهب و دین خواهد شد و محدود کردن حضور دین در جامعه نتیجه‎ای جز سردرگمی برای انسان معاصر به همراه نخواهد داشت./990/ب901/ک

ارسال نظرات