۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۵۶۸۲۷
رییس جمعیت علمای مسلمین الجزایر در گفت‎وگو با رسا:

مقاومت ایران مقابل فشارهای آمریکا منجر به پیروزی امت اسلامی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت علمای مسلمین الجزایر با اشاره به اینکه اگر ایران در مقابل فشارها و تحریم‎های غرب مقابله نکند به ضرر تمام مسلمین است اظهار داشت: نتیجه مقاومت ایران مقابل فشار آمریکا پیروزی همه ملت‎های اسلامی است.
عبدالرزاق قسوم عضو جمعيت علماي مسلمين الجزاير

 

شیخ عبدالرزاق قسوم، رییس جمعیت علمای مسلمین الجزایر در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با تاکید بر ناکامی تحریم‎های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر سیاست تحریم و فشار آمریکا و  غرب علیه ایران موفق شود همه ملت‎های اسلامی بازنده خواهند بود و این شکست را نباید تنها متعلق به ملت ایران دانست.

 

وی افزود: گرچه بنده مطمئنم که فشارها علیه ایران به سرانجام نمی رسد، ولی عقلانی نیست که فرض کنیم شکست ایرانی که خواستار قدرت و وحدت مسلمانان است به ضرر جهان اسلام نیست. شکی نیست که مقاومت ایران مقابل فشار آمریکا پیروزی همه ملت‎های اسلامی است.

 

این عالم سنی استفاده از انرژی هسته‎ای را حق مسلم ایران خواند و تصریح کرد: مسلمانان شاید در موارد جزئی با هم اختلاف داشته باشند لیکن در کلیات با هم متفق هستند و می‎خواهند طایفه گری و فتنه مذهبی را ریشه‎کن سازند، ما طرفدار قدرت همه کشورهای اسلامی هستیم. انرژی صلح آمیز هسته‎ای حق همه کشورهای جهان است و ایران نیز این حق را دارد که به این انرژی دست یابد.

 

استاد فلسفه دانشگاه الجزایر خاطر نشان ساخت: ایران می‎خواهد از انرژی هسته‎ای در زمینه‎های علمی و تکنولوژی استفاده کند و هیچ کس حق ندارد این کشور را از این حق بازدارد. ایران کشوری مستقل است و نمی‎خواهد وابسته به دیگران باشد و ما وظیفه داریم از ایران حمایت کنیم.

 

القسوم از بی‎توجهی جهانیان به انبارهای سلاح هسته‎ای رژیم صهیونیستی، ادامه داد: برخی دولت‎هایی که دشمن بشریت هستند سلاح هسته‎ای را در انبارهای خود ذخیره می کنند و هیچ کس به این موضوع اعتراضی ندارد، ولی ایران که از انرژی هسته‎ای برای تقویت جامعه و زیرساخت‎های علمی خود استفاده می کند با حمله مواجه است.

 

وی نقش رهبر معظم انقلاب را در بیداری اسلامی پررنگ توصیف کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) و امام خامنه‎ای و سایر علمای مخلص جهان اسلام نقش فراوانی در بیداری اسلامی دارند؛ هر انقلاب و نهضت اسلامی که در جهان رخ می‎دهد از این علمای بزرگ و سایر علمای مخلص جهان نشأت می‎گیرد.

 

رییس جمیت علمای مسلمین الجزایر از وهابیت به عنوان مزدوران آمریکا در جهان اسلام یاد کرد و ادامه داد: وهابیت در جهل، بی سوادی، فهم نادرست از دین و مزدوری دشمنان قرار دارد و به همین دلیل به تکفیر دیگران می پردازند، ولی اسلام و انسانیت با آنچه این گروه مرتکب می‎شود به دور است.

 

شیخ القسوم تاکید کرد: آگاهی مسلمانان با دین اصیل اسلام سبب می‎شود تا اندیشه‎های تکفیری وهابیت از امت اسلامی دور شود. برگزاری کنفرانس‎های مختلف اسلامی می‎تواند جهان اسلام را از خطرهای این گروه دور ساخته و به فتواهای تکفیری پایان دهد.

 

این عالم سنی الجزایری توهین آمریکا و غرب علیه پیامبر(ص) را ناشی از نادانی آنان دانست و گفت: پیامبر(ص) الگویی برای همه مسلمانان است و دشمنان گمان می‎کنند با توهین به این الگو می‎توانند بر دین اسلام فائق آیند، اما هرچه دشمنی علیه  حضرت محمد(ص) افزایش یابد تعلق و وابستگی مسلمانان به نبی اکرم(ص) بیشتر می‎شود.

 

وی افزود: توهین آمریکا و غرب به مقدسات اسلامی ناشی از حماقت آنان و حقانیت اسلام است، زیرا شهادت افراد احمق علیه یک فرد نشانه حقانیت اوست. کسانی علیه پیامبر(ص) و دین سراسر اخلاق و ارزش اسلام سخن می‎گویند که خودشان در فساد و همجنسبازی و فروپاشی کانون گرم خانواده غرق شده‎اند.

 

استاد دانشگاه الجزایر با اشاره به این که شیطان در دوران کنونی به شیوه‎های مختلفی ظاهر می‎شود، گفت: شیطان امروزه به شیوه‎های مختلف نمایان شده و درصدد گسترش فساد و نزاع در جهان است. هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد، اما رسانه‎های جهنمی در حال توهین به اسلام، پیامبر(ص) و ارزش‎های انسانی است و به اختلاف میان مسلمانان دامن می‎زنند./980/ب911/ک

ارسال نظرات