۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۸۳۶
انفجار تروریستی در پاکستان با 80کشته و 180زخمی؛

اعلام عزای عمومی در ایالت بلوچستان/ پرچم پاکستان به احترام شهدای کویته پایین کشیده شد

خبرگزاری رسا _ حمله تروریستی روز گذشته طالبان وھابی به منطقه شیعه نشین شهر کویته پاکستان 80 کشته و 180 زخمی به جای گذاشت که حال بعضی از زخمی ھا وخیم گزارش می‎شود.
انفجار در پاکستان انفجار در پاکستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حمله تروریستی  روز گذشته طالبان وھابی، در یکی از مناطق شیعه نشین شهر کویته پاکستان 80 کشته و 180 نفر زخمی شدند که تعدادی از آنھا زن و کودک هستند.


بنابراین گزارش، این انفجار مھیب که صدایش در سراسر شھر کویته شنیدہ شد و خودروھای پارک شدہ اطراف حادثه و چھار بازار را  بطور کامل تخریب کرد؛ ھنوز تعدادی زیادی از افراد در زیر ساختمانھای تخریب شدہ هستند که احتمال افزایش کشته ھا را بیشتر می‌‎کند.


گفته می شود که در این انفجار 800 کیلو مواد منفجرہ بکار گرفته شدہ بود که گروہ ھای تروریستی آن را در داخل تانکر آب جا سازی کردہ در یک تراکتور قرار دادہ بودند.


میر زبیر محمود یکی از مسوؤلین شھر کویته در گفت‎وگو با خبرنگار رسا ابراز داشت: این انفجار از حادثه چند روز گذشته خیابان علمدار شھر کویته که موجب کشته و زخمی شدن صدھا نفر از شیعیان این شھر شد سنگین تر بودہ است.


دولت بلوچستان این انفجار را به شدت محکوم و امروز را در سراسر این ایالت عزای عمومی اعلام کرد. به همین مناسبت امروز پرچم پاکستان در سراسر ایالت بلوچستان پایین آوردہ می‎شود.


مجمع علمای شیعه، مجلس وحدت مسلمین ، جمع متحدہ قومی مومنت ، جعفریه الاینس و نھادھای مختلف سیاسی و مذھبی پاکستان نیز این انفجار را به شدت محکوم کردہ و خواستار محاکمه فوری عاملان این حمله تروریستی شدند.


یاد ٓور می‎شود که پس از انحلال دولت اسلم ریسانی سر وزیر بلوچستان این اولین انفجار تروریستی در این ایالت است. این حادثه زمانی رخ داد که قرار است امروز مراسم اربعین شھدای خیابان عملدار شھر کویته برگزار شود./988/ب901/ک

ارسال نظرات