۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۵۶۸۶۳

ارائه نظریات علمی دانشمندان شیعه و سنی در پایگاه اینترنتی منابع اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیر پایگاه ایترنتی منابع اسلامی گفت: پدیدآوردن پایگاهی جامع و کامل از منابع اصیل اسلامی و برقراری فضای ارائه نظریات علمی میان دانشمندان اهل سنت و شیعه بدون تعصب و پیش‌داوری با تأکید بر اصل وحدت اسلامی هدف پایگاه ایترنتی منابع اسلامی است.
پايگاه ايترنتي منابع اسلامي

سید محمدتقی قریشی، مدیر پایگاه اینترنتی منابع اسلامی، در نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که فضای وب پدیده‌ای است که مرزهای جغرافیایی را فروریخته و اندیشه‌های ملت‌ها را به هم نزدیک ساخته است گفت: شایسته است اکنون که چنین بستری فراهم است مسلمانان دین خود را به سراسر جهان معرفی کنند.

وی با بیان این مطلب ابراز داشت: مسلمانان باید با شناساندن صحیح دین خود به شیوه‌ای منطقی و قابل فهم و در دسترس، این محتوای فکری و فرهنگی را که خداوند به آن‌ها بخشیده به حقیقت جویان سراسر جهان و تشنگان عقل، منطق و صداقت عرضه بدارند.

مدیر پایگاه اینترنتی منابع اسلامی ادامه داد: آن گاه روشن خواهد شد که اسلام دینی کامل و آیینی پیراسته از کژی‌ها، خرافات، استبداد محتوایی و انحراف فکری است.

قریشی محتوای اسلام را گنجینه‌ای از تکریم انسان، اخلاق، نوع‌دوستی، مهرورزی، مدنیت، عدالت، تعامل و تعاون ارزیابی کرد و گفت: خداوند آموزه‌های بی‌نقص و راه‌گشای اسلام را به واسطه پیامبر اکرم(ص) به جهان هدیه کرده تا همگان از هر خاک، ملیت، زبان، فرهنگ، رنگ و نژاد از ذخائر بی‌بدیل آن در تعالی مادی و معنوی خویش بهره گیرند.

وی بیان داشت:‌ پایگاه اینترنتی منابع اسلامی پایگاهی فراگیر است که به جمع‌آوری، ساماندهی و ارائه منابع اسلامی که از نخستین روزهای ظهور اسلام از سوی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) و پس از ایشان از سوی بزرگان دین، محققان، دانشوران و اندیشمندان حوزه اندیشه اسلامی گردآوری شده، می‌پردازد.

مدیر پایگاه اینترنتی منابع اسلامی در تبیین اهداف این سایت ابراز داشت: پدید آوردن پایگاهی جامع و کامل از منابع اصیل اسلامی و برقراری فضای ارائه نظریات علمی میان دانشمندان اهل سنت و شیعه بدون تعصب و پیش‌داوری با تأکید بر اصل وحدت اسلامی هدف پایگاه اینترنتی منابع اسلامی است.

قریشی نگاه نو و جامع به موضوع منابع اسلامی بی‌نظیر در عرصه وب، جامعیت در جمع‌آوری، ساماندهی، سرفصل نویسی، قابلیت دسترسی آسان به متن، فایل جهت دانلود، پرینت و مطالعه و تنوع در سایت با مدیریت مجزا، کاملاً تخصصی با در نظر گرفتن تناسب سلایق و عرف مخاطبان همان زبان را از امتیازات پایگاه اینترنتی منابع اسلامی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همان‌طور که شایسته است هر کاری با توجه یاد خدا و ایمان به وعده‌های الهی آغاز شود، ما هم با ایمان و توکل به او در این میدان گام نهادیم، تا در این حرکت فکری و علمی ما را یاری کند.

مدیر پایگاه اینترنتی منابع اسلامی عنوان داشت: علاقمندان به بازدید از پایگاه اینترنتی منابع اسلامی می‌توانند به نشانی www.islamicـsources.com مراجعه کنند./956/ت302/ن

ارسال نظرات