۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۵۶۹۱۹
وزیر اقلیت‎های هند:

جهان اسلام نباید قربانی سیاست تفرقه انگیزانه غرب شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر اقلیت‎های هند بر لزوم هوشیاری مسلمانان جهان و عدم افتادن در دام تفرقه انگیزانه غرب تاکید کرد.
مسلمانان هند
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری دی.ان.ای، محمد منظور علام، رییس موسسه مطالعات علمی هند در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس "هند و جهان اسلام در قرن بیست و یک" گفت: مسلمانان هند با جمعیت صد میلیونی خود بخشی از تاریخ پیشرفت این کشور هستند، اما هنوز از مزایای آموزش، بهداشت، اشتغال و سرمایه‎گذاری بهره‎مند نشده‎اند.    
 
کی.رحمان خان، وزیر اقلیت‎های هند نیز در این کنفرانس خاطر نشان ساخت: غرب از گذشته، هند و کشورهای اسلامی را مورد استثمار قرار داده است، حال زمان آن فرارسیده است که برای کامیابی ملت‎هایمان با یکدیگر همکاری کنیم.
 
وی افزود: جهان اسلام نباید قربانی سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن غربی‎ها شود، پایان جنگ سرد سبب شد تغییرات بنیادینی در سیاست هند نسبت به کشورهای خاورمیانه صورت گیرد.  
 
هاریش راوات، وزیر منابع آب هند، نیز اظهار داشت: باید بررسی کنیم تا مشخص شود چرا مسلمانان در هند مورد تبعیض قرار گرفته‎اند. دولت گام‎های مهمی برای رفع این تبعیضها برداشته است اما اقدامات بیشتری باید صورت گیرد.
 
وی با اشاره به آن دسته از جوانان مسلمان که بدون محاکمه در زندان به سر می‎برند، تصریح کرد: ما نسبت به این جوانان بی‎گناه احساس همدردی می‎کنیم. قانون یک کشور نباید میان افراد مختلف تبعیض قائل شود.
 
گفتنی است در کنفرانس "هند و جهان اسلام در قرن بیست و یک" مسائل مختلفی از جمله نقش اسلام در هند، روابط اقتصادی و مالی هند با کشورهای اسلامی و بانکداری اسلامی به بحث و بررسی گذاشته شد./990/ب902/د
ارسال نظرات