۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۵۷۰۰۸
اندیشمند فلسطینی در گفت‎وگو با رسا:

سوریه پایگاه حرکت امت اسلامی به سوی فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین با اشاره به هراس بیشتر حکام عرب از آزادی فلسطین، تاکید کرد که فلسطین رسوا کننده مدعیان دروغین حقوق بشر است و سوریه پایگاه حرکت امت اسلامی به سوی فلسطین خواهد بود.
آزادي فلسطين شيخ عبدالله کتمتو روحاني فلسطيني
 
شیخ عبدالله کتمتو رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین که امامت مسجد الوسیم دمشق را برعهده دارد در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش آمریکا و غرب برای دور ساختن سوریه از محور مقاومت، تصریح کرد: اگر سوریه از جایگاه خود در حمایت از مقاومت اسلامی دور شود مطمئنا مقاومت در لبنان و فلسطین ضربه میخورند و آمریکا به طرح و نقشه خود در منطقه دست مییابد.
وی افزود: بیشتر کشورهای منطقه با توافقنامههایی که با آمریکا و رژیم صهیونیستی امضا کردند از محور مقاومت دور شده و تنها سوریه مانده که به گزینه حمایت از مقاومت چنگ زده است. اگر نظام بشار اسد سرنگون شود همه منطقه ساقط شده به شمار میآید و دلیل فشارهای غرب نیز همین موضوع است.
 این اندیشمند فلسطینی با اشاره به این که تظاهرات اولیه سوریها مشروع بود، گفت: مردم سوریه برای مطالبه حقوق مشروع خود به خیابانها آمدند، ولی آمریکا و غرب این تظاهرات را بر اساس خواسته خود منحرف کرده و درصدد سرنگونی این کشور حامی مقاومت هستند.
 امام جماعت مسجد الوسیم دمشق تاکید کرد: سوریه به لطف خداوند از بحران خارج شده و پایگاه حرکت امت به سوی فلسطین خواهد بود. محور مقاومت و اسلام در سوریه باقی میماند تا فلسطین از بند صهیونیست ها آزاد شود.
شیخ کتمتو از بیتوجهی حکام عرب به فلسطین ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: بیشتر دولتهای عربی از آزادی فلسطین واهمه دارند، زیرا وجود خود را از آمریکا اسرائیل گرفته‏اند و مطمئنا اگر فلسطین آزاد شود از قدرت سرنگون خواهند شد.
 رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین ادامه داد: این دولتها بر اساس اراده و خواست انگلستان به قدرت رسیدند، اقتصاد آنها بر آمریکا و اسرائیل استوار است و اگر حمایتهای آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی نباشد دیگر در قدرت نخواهد بود. پس نباید از دولتی که مدیون دشمن است انتظار داشت در برابر دشمن بایستد.
وی با اشاره به وعدههای بی سرانجام حکام عرب، خاطر نشان ساخت: بیشتر حکام عربی از حقوق ملت فلسطین سخن میگویند و ادعای حمایت از فلسطین را دارند، ولی تاکنون بیش از 60 درصد وعدههای داده شده برای خروج این ملت از بحران کذب محض بوده و کمکهای بسیار اندکی صورت گرفته است. رسانهها این کمکهای ناچیز را چنان بزرگ جلوه میدهند که گویی فلسطین را آزاد ساختهاند.
این اندیشمند فلسطینی از بیتوجهی غرب به فلسطین به عنوان بهترین شاهد برای دروغ بودن ادعای حمایت از حقوق ملتها دانست و گفت: جامعه غربی که خود را حامی دموکراسی و آزادی ملتها می داند، چرا از برقراری عدالت در فلسطین سخن نمیگوید و هیچ توجهی به مظلومترین ملت جهان نمی کند.
 شیخ عبدالله کتمتو تصریح کرد: فلسطین رسوا کننده مدعیان دروغین حقوق بشر است. بدترین نوع اشغالگری در این سرزمین در حال وقوع است به گونهای که یک ملت به صورت کامل در حال آوارگی و دور شدن از سرزمین خود هستند و ملت دیگری میخواهد بر این سرزمین مسلط شود./980/ب911/ک
ارسال نظرات