۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۵۷۰۱۳
امام جمعه اردبیل:

جنایت بحرین نشان دهنده تمایل جدی غرب به کشتار و قتل عام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی بحرین را بزرگ ترین سند جنایت لیبرال دموکراسی دانست و گفت: غرب ماهیت خود را در دفاع از حقوق ملت‌ها و شعارهای رنگین دموکراسی در نهضت‌های منطقه‌ای به خوبی نشان داد و ثابت کرد که همچنان تمایل به کشتار و قتل عام دارد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در همایش همبستگی با مردم مظلوم بحرین در اردبیل که با حضور یکی از مبارزان بحرینی همراه بود، اظهار داشت: جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری بحرین که اغلب آنها شیعه هستند، امروز زیر شدیدترین فشارهای رژیم آل خلیفه قرار دارند.

 

وی با بیان این‌که آمریکا با همکاری آل‌سعود نیروهای نظامی را وارد بحرین کرده تا به دست وهابیت که تشنه خود شیعیان هستند در کشور بحرین حمام خون راه اندازد، خاطرنشان کرد: شعار «لبیک یاحسین » مردم بحرین به معنای آن است که نهضت ما نهضت مادیات و دعوای شکم نیست، بلکه ما برای رسیدن به آرمانمان قیام می‌کنیم که تحقق آن نیز نزدیک است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که رژیم حاکم بحرین صدای مردم را خاموش و حقوق یک ملت را ضایع کرده اند، تصریح کرد: امروز بحرین تبدیل به بزرگ ترین سند جنایت لیبرال دمکراسی و مدعیان حقوق بشر غرب شده است، از سوی دیگر مدعیان حقوق بشر مظلومیت مردم بحرین را نمی بینند، در حقیقت نهادهای بین المللی شریک جرم هستند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که هیچگاه نمی توان با زور سرنیزه ملتی را از خواسته ها و اهداف بر حق خود بازداشت، گفت: آل خلیفه و آل سعود که فسادشان زبانزد خاص و عام است، می خواهند دموکراسی عجیب خود را با تانک و لوله های تفنگ صادر کنند، امروز کشورهای عربی با معیارهای دوگانه مقابل ملت بحرین ایستاده و سیاست خود را به شکل کریه نشان دادند.

 

وی با تشریح خیانت‌های شیوخ مرتجع وابسته به غرب در حق مردم بحرین اظهار داشت: سردمداران عربی منطقه قضیه را با فریب نخبگان و فرهیختگان تبدیل به نزاع تشیع و سنت و قومیتی کردند، در حقیقت آنان دمکراسی را تفسیر به رای می کنند و پشت این مواضع نیات شومی است که می خواهند کرامت انسانی را زیرپا بگذارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر از دیکتاتورها در برابر ملت آزادیخواه بحرین حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: غرب ماهیت خود را در دفاع از حقوق ملت‌ها و شعارهای رنگین دموکراسی در نهضت‌های منطقه‌ای به خوبی نشان داد و ثابت کرد که همچنان تمایل به کشتار و قتل عام دارد.

 

وی با محکوم کردن کشتار شیعیان در بحرین به دست عوامل امریکایی و سعودی خاطرنشان کرد: آل‌سعود با تحریک وهابیت و به ادعای قصد تقرب شیعه‌کشی را در بحرین آغاز کرده است و در این کشور با همراهی دیگر کشورهای عربی یک قتل عام بی‌سابقه شیعیان در حال رخداد است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نتیجه خون‌ریزی دیکتاتور در ایران، انقلاب اسلامی سال 1357 بود، گفت: زمانی که رژیم حاکم بر بحرین با تانک و کشتار قصد مشروعیت بخشیدن به نظام خود را داشته و درصدد سرکوب کردن ملت خود است دیگر جایی برای بیان حقایقی چون آزادی و دموکراسی وجود ندارد./9352/پ201/س

 

ارسال نظرات