۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۵۷۰۸۷

رافائل کورئا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیروز شد

خبرگزاری رسا ـ رافائل کورئا که از روحیه کاملا ضد آمریکایی برخوردار است، توانست با اختلاف بیش از 24درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور، رقیب اصلی خود که وابسته به آمریکا است را شکست دهد.
Rafael Correa-رافائل کورا-رييس جمهور اکوادور


به گزارش خبرگزاری رسا، انتخابات ریاست جمهوری اکوادور با برنده شدن رافائل کورئا به پایان رسید.


طبق اعلام رسمی کشور اکوادور رافائل کورئا با به دست آوردن 56.7درصد آرا توانست از رقیب اصلی خود گیلرمو لاسو، بانک‎دار سابق این کشور، از حزب راست گرا و حامی منافع آمریکا، برنده‎ این دور از انتخابات اکوادور شود.


وی در اولین سخنرانی خود بعد از پیروزی ضمن تشکر از تمامی حامیان و رای دهندگان گفت: کلید حل چالش‎ها، توسعه و آبادانی است.


رییس جمهور اکوادور یکی از برنامه های خود طی این چهار سال آینده را مبارزه با فقر دانست و افزود: ما برای ریشه کن کردن فقر باید سیاست‎های مناسب اقتصادی، حفاظت از منابع خود، ارائه شغل و اولویت بندی بدهی‎های کشور اتخاذ کنیم.


گفتنی است رافائل کورئا برای اولین بار در سال2007میلادی توانست سکان هدایت اکوادور را بدست بگیرد.


وی در طی چهار سال گذشته که به عنوان رییس جمهور اکوادور فعالیت می کرد توانست با روحیه ضد آمریکایی، ایجاد تحولات اقتصادی، توجه به فقیران و قشر کم درآمد تحولات شگرفی در این کشور ایجاد و از محبوبیت به سزایی برخوردار شود.


رافائل کورئا در این دوره از انتخابات شش رقیب داشت که طبق آمارهای رسمی این کشور قبل از انتخابات، پیش بینی پیروزی این رییس جمهور خالی از ذهن نبود.


اختلاف آری انتخاباتی رافائل کورئا با نامزد قبلی بیش از 24درصد آرای شرکت کنندگان در این انتخابات ریاست جمهوری اکوادور بود که نشان از شکستی دوباره سیاست های آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین به خصوص اکوادور بوده است./994/ب902/د

ارسال نظرات