۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۵۷۱۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

سنگ بنای بیداری اسلامی با تلاش‌های امام عسکری گذاشته شد

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: حکامی که پس از بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی بر سر کار می‌آیند، بر خود لازم می‌دانند که قوانین اسلامی را رعایت کنند و سنگ بنای این بیداری با مدیریت و تلاش‌های امام حسن عسکری(ع) گذاشته شد.
حجت الاسلام طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم شامگاه روز دوشنبه سی‌ام بهمن‌ماه در جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در حسینیه شهدای بسیج سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که امام حسن عسکری(ع) در سن بیست و هشت سالگی به شهادت رسیدند گفت: ‌به ‌شهادت رسیدن امام عسکری(ع) در جوانی نشان می‌دهد که ایشان در شرایط زمانی حساسی قرار داشته‌اند به‌طوری‌که اگر بخواهیم وضعیت اهل‌بیت(ع) را متوجه بشویم، باید شرایط زمانی پیرامون آن بزرگواران را درک کنیم.

وی با بیان این‌که امام حسن عسکری(ع) دورانی از زمان در اختیارشان قرار گرفت که پس از آن غیبت امام‌عصر(عج) به وقوع می‌پیوست ابراز داشت: مدیریت جامعه اسلامی در آن زمان بسیار دشوار بود اما امام عسکری(ع) با کمال درایت آن دوره را سپری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب عنوان داشت: اگر دوران تاریخی از زمان امیرالمؤمنین(ع) تا امام رضا(ع) را نگاه کنیم، متوجه می‌شویم دشمن تا مقطع امام رضا(ع) یک شیوه داشته اما از زمان ایشان به بعد شیوه خود را تغییر داده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این مطلب اظهار داشت: وقتی منصور دوانقی در اوج قدرت قرار داشت، در مراسم حج برای او جایگاهی درست کرده بودند که شخصی به او گفت عجب قدرتی پیدا کردی تو! امروز حاکم مسلمانان هستی اما او گفت من خلیفه نیستم بلکه او که سرش را تراشیده و در بین حجاج راه می‌رود حاکم مسلمانان است که آن شخص متوجه شد منصور به امام صادق(ع) اشاره دارد.

وی با اشاره به این‌که با وجود ائمه معصومین(ع) خلفا مجبور بودند تظاهر به اسلام کنند گفت: در زمان خلیفه سوم قصری در مدینه ساخته شد اما مردم اعتراض کرده و گفتند در زمان پیامبراکرم(ص) و دوخلیفه قبلی چنین کاری انجام نمی‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب بیان داشت: ائمه معصومین(ع) تلاش می‌کردند واقعیت اسلام در جامعه زنده شود و وقتی که امام رضا(ع) ولی‌عهدی را پذیرفت، به مأمون گفت من در کاخ نمی‌مانم بلکه در منزلی بیرون از کاخ زندگی می‌کنم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: در زمان شهادت امام رضا(ع)، امام جواد(ع) نه ساله بودند که دستگاه حکومت ایشان را محصور کرد و افرادی که با ایشان در ارتباط بودند را تحت نظر داشت.

وی با اشاره به شرایط حساس زمان امام عسکری(ع) و نحوه مدیریت ایشان تصریح کرد: در بین ائمه معصومین(ع)، دشمنان کمترین تحمل را نسبت به امام عسکری(ع) داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در ادامه این مطلب گفت: امام حسن عسکری(ع) به‌نوعی عمل کردند که زمینه برای غیبت صغری امام عصر(عج) آماده شد و نمایندگان ایشان در دوران غیبت صغری کسانی بودند که در زمان امام حسن عسکری(ع) تربیت شده بودند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عنوان داشت: حکامی که پس از بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی بر سر کار می‌آیند، بر خود لازم می‌دانند که قوانین اسلامی را رعایت کنند و سنگ بنای این بیداری با مدیریت و تلاش‌های امام حسن عسکری(ع) گذاشته شد./956/پ202/ص

ارسال نظرات