۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۷۱۵۹
علمای اهل سنت عراق خواستار شدند؛

به آتش کشیدن پرچم حزب بعث در تظاهرات استان‎های سنی نشین

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل سنت عراق بر لزوم به آتش کشیدن پرچم حزب بعث و القاعده در تظاهرات استان‎های سنی نشین این کشور برای بیان نفرت از این گروه‎ها تاکید کرد.
مجمع علماي اهل سنت عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق در پیامی که روز گذشته در محکومیت انفجارهای تروریستی مناطق شیعه نشین بغداد منتشر شد کسانی که به حمل و اهتزار پرچم القاعده و حزب بعث را در تظاهرات استان‎های سنی نشین می‎پردازند را در کشتار ملت مظلوم این کشور سهیم دانست.

 

در این پیام آمده است: متاسفانه برخی از سیاستمداران که تنها درصدد اتهام زنی به دولت عراق هستند با وجود اثبات دست داشتن گروه تروریستی القاعده و حزب بعث در کشتارعراقی‎ها و اعتراف صریح این گروه‎ها به این موضوع از نقش القاعده و حزب بعث به راحتی گذشته و دولت را مقصر اصلی همه مشکلات و کشتارها می دانند.

 

مجمع علمای اهل سنت عراق افزود: به عهده گرفتن مسؤولیت انفجارهای یکشنبه بغداد از سوی القاعده سبب برملا شدن دروغ پراکنی این افراد شد، امری که ثابت می‎کند این سیاستمداران به دقت نظر بیشتری برای تشخیص حق از باطل نیاز دارند.

 

این مجمع تصریح کرد:  دعوت وتشویق گروه‎های تروریستی نظیر حزب بعث و القاعده نه تنها بی‎احترامی به خون شهدا و پایمال کردن حقوق آنان است بلکه مشوقی برای ادامه جنایت‎ این گروه‎ها و همدستی با تروریست‎ها است.

 

علمای اهل سنت همچنین با اشاره به برافراشتن پرچم گروه‎های تروریستی در تظاهرات رخ داده در غرب عراق، تاکید کردند: همه این کارها برای مصادره رأی مردم به نفع خود و ترویج فرهنگ کشتار و خونریزی صورت می‎گیرد و ما وظیفه داریم در برابر این مسائل موضع گیری کنیم.

 

علمای سنی بر لزوم به آتش کشیدن پرچم القاعده و حزب بعث در تظاهرات تاکید کرده و اظهار داشتند: این مجمع همواره از خواسته‎های مشروع وقانونی ملت عراق دفاع  کرده و به افشاگری علیه گروه‎های جنایتکار و تروریستی ادامه خواهد داد.

 

گفتنی است تظاهرکنندگان استان سنی نشین الانبار عراق که هفته‎هاست با حمایت بیگانگان به تظاهرات ضد دولتی می پردازند.

 

گرچه معترضان سنی عراق بر مشروعیت خواسته‎های خود تاکید دارند، ولی درخواست آزادی همه زندانیان حتی تروریست‎های جنایتکار، لغو قانون مبارزه با تروریسم و قانون بازخواست و عدالت ویژه مبارزه با حزب بعث، برافراشتن عکس صدام و عکس نخست وزیر ترکیه و به اهتزاز درآوردن پرچم سابق عراق و تروریست‎های سوری نشان دهنده نیت شوم معترضان است./980/ب902/د

ارسال نظرات