۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۵۷۲۰۴
مدیر حوزه علمیه شهرکرد:

گسترش فرقه‌های انحرافی مهم‌ترین هدف دشمن برای تخریب اسلام است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام هاشمی با توجه به این که ادیان بعدی کامل‌تر از ادیان قبلی بوده و دین مبین اسلام کامل و جامع‌ترین دین‌ها است، هرگز عقلانی نیست کسی از ادیان قبلی پیروی کند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشمي، مدير حوزه علميه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام سید مصطفی هاشمی، مدیرحوزه علمیه شهرکرد، ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امامیه شهرکرد اظهار داشت: شناخت و معرفت به خدا، پیامبر و ترک دنیا افضل اعمال هستند.

مدیر حوزه علمیه شهرکرد روایات نبوی را مفسر آیات الهی دانست و با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام گفت: قلب مؤمن عرش خداوند رحمان است.

استاد حوزه علمیه شهرکرد دین اسلام را کامل‌ترین ادیان الهی دانست و ابراز داشت: اگر حضرت آدم(ع) یکی از صفات و حضرت عیسی(ع)، 10 صفت خداوند را منعکس می‌کردند، پیامبر اعظم(ص) متجلی همه صفات پروردگار بود.

وی گفت: گرچه دین و پیامبران قبل از اسلام را قبول داریم؛ اما با توجه به این که ادیان بعدی کامل‌تر از ادیان قبلی بوده و دین مبین اسلام کامل و جامع‌ترین دین‌ها است، هرگز عقلانی نیست کسی از ادیان قبلی پیروی کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، رواج فرقه‌های انحرافی را از نقشه‌های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: فعالان در عرصه انحراف نسل جوان و کسانی که به حضرت زهرا(س) جسارت کردند و افرادی که در واقعه کربلا مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند همانند معاویه هدفی واحد و آن هم حذف نام رسول گرامی اسلام بود.

مدیرحوزه علمیه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون ویژگی های دنیای مادی، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در فرازهایی از نهج‌البلاغه از دنیا تعریف کرده و دنیا را سجده‌گاه انسان و محل فرود ملائکه و فرشتگان الهی دانسته است.

این استاد حوزه و دانشگاه دنیا را وسیله‌ای برای رسیدن انسان به خدا و تعالی معنوی دانست و ادامه داد: ترک دنیا به معنی غارنشینی و دوری از مواهب الهی نیست، بلکه استفاده صحیح از این فرصت زودگذر برای تکامل است.

وی گفت: در این دنیا باید با پیروی از زلال معرفت الهی که راه آن ائمه معصومین(ع) و صراط مستقیم ولایت است به قرب خداوند تبارک و تعالی نائل شویم./9457/پ202/س

ارسال نظرات