۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۵۷۳۷۵
مشاور ارشد رهبر شیعیان پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

انفجارهای پاکستان به دستور آمریکا صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ مشاور ارشد رهبر شیعیان پاکستان گفت: انفجارهای پاکستان به دستور آمریکا و با هدف تسلط بر بلوچستان و کنترل ایران صورت گرفت.
شبير ميثمي اهانت به پيامبر و شناخت آمريکا نسبت به اسلام

 

شبیر حسن میثمی، مشاور ارشد رهبر شیعیان پاکستان و مدیر مرکز فرهنگی الزهرای پاکستان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: انفجارهای تروریستی کویته پاکستان در حقیقت به دستور آمریکا و به منظور تسلط بر بلوچستان و کنترل ایران صورت گرفت.

وی افزود: بلوچستان منطقه حساسی در پاکستان به شمار می‎آید؛ نیروی هوایی آمریکا پایگاه بزرگی در این منطقه دارد، مرز مشترک با ایران است و دولت پاکستان بندر گوادر را که از بنادر بزرگ این منطقه محسوب می شود، برای داد و ستد به چین داده است.

 

مشاور ارشد رهبر شیعیان پاکستان تاکید کرد: بلوچستان منطقه‎ای غنی از منابع طبیعی است اما ساکنین آن در فقر به سر می‌برند، چرا که درآمدهای این منطقه توسط آمریکایی‎ها چپاول می‎شود. 

شبیر حسن میثمی خاطرنشان کرد: آمریکا تصمیم دارد با ایجاد تفرقه در میان شیعه و سنی، بلوچستان را از سایر مناطق جدا کرده و به طور کامل بر آن مسلط شود و برای مقابله با انتقال گاز ایران به پاکستان، طرح انتقال گاز از آذربایجان به افغانستان و سپس پاکستان را که باید از بلوچستان بگذرد عملی کند. 

وی تصریح کرد: در حوادث تروریستی قبلی 62نفر از متهمان که توسط دولت پاکستان دستگیر شده و دادگاه حکم اعدام آنان را صادر کرده بود با فشار آمریکا آزاد شدند.

 

مشاور ارشد رهبر شیعیان پاکستان افزود: در حادثه تروریستی اخیر چند نفر بازداشت شده‎اند که یکی از آنان نماینده سابق منطقه بلوچستان در مجلس است ولی با فشار شیعیان در تحصن‎های قبلی از مجلس اخراج شده و به تروریست‎ها کمک می‎کرده است./990/ت301/ک

ارسال نظرات