۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۵۷۳۹۳
امام جمعه زنجان:

مدرسه‌سازی حرکتی ارزشمند در جهت تعالی فکری و عقیدتی فرزندان ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: خیرین مدرسه ساز سنت حسنه ای را پایه گذاری کرده اند که اجر دنیوی و اخروی دارد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در شورای آموزش و پرورش استان با بیان این‌که فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان منشأ خیر و برکات مهمی در زنجان بوده است، اظهار داشت: فعالیت خیرین مدرسه ساز استان زنجان در سال های گذشته چشمگیر بوده است.

 

وی با بیان این‌که خیرین مدرسه ساز سنت حسنه ای را پایه گذاری کرده اند که اجر دنیوی و اخروی دارد، افزود: خیرین مدرسه ساز می توانند با نیت های خیر خود در توسعه و ترویج زمینه های لازم برای رشد علمی جوانان این خطه را فراهم کنند، البته بایستی در ترویج سنت حسنه مدرسه سازی نیز تلاش کنیم.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که خیرین مدرسه ساز استان در کشور پیشتاز بوده است، تصریح کرد: از سال 1377 که مجمع خیرین مدرسه ساز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، بیش از 230 مدرسه ساخته شده و مقاوم‌سازی مدارسی که سال‌ها رها شده بود از محل اعتبارات بازسازی با جدیت پیگیری شده است.

 

وی با تأکید بر تمرکز فعالیت خیرین مدرسه ساز در مناطق محروم و دور افتاده روستایی استان زنجان گفت: مدرسه‌سازی حرکتی ارزشمند در تعالی فکری و عقیدتی فرزندان ایران اسلامی است، اگر بخواهیم از تربیت‌ دانش آموزان در مدرسه نتیجه کامل بگیریم باید با دلسوزی، خلوص نیت و اخلاص وارد میدان شویم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب همه باید احساس مسؤولیت کنیم، خوشبختانه خیرین مدرسه ساز استان با این روحیه فعالیت داشته و دارند، چنان که سال گذشته رتبه دوم کشور را کسب کردند و امسال باید به رتبه نخست کشوری دست یابند.

 

همچنین فیروز احمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نقش آموزش و پرورش در توسعه و تعالی علمی کشور را بی بدیل دانست و اظهار داشت:  افکارسنجی و ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان باید در عرصه‌های مذهبی و معنوی مورد توجه نظام آموزش و پرورش قرار گیرد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات