۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۵۷۴۱۷
مشاور رییس جمهور در امور روحانیت تأکید کرد؛

ضرورت گسترش فعالیت‌های قرآنی در فضای سایبری

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: فعالیت های قرآنی در فضای سایبری بهترین شیوه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.
حجت الاسلام مير تاج الديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، مشاور رییس جمهور در امور روحانیت عصر امروز در اختتامیه جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآنی آیات در تبریز اظهار داشت: گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، مردم را از توطئه های ضدفرهنگی و ضددینی دشمنان اسلام مصون نگه می دارد.

 

وی با تأکید بر این‌که بایستی به فعالیت‌های قرآنی و تشکل‌های مردمی این حوزه بها داده شد، تصریح کرد: هر گامی که در هر جهت ترویج آموزه های قرآنی برداشته شود، ارزشمند و قابل تقدیر است، برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصتی برای تجلیل از فعالان عرصه قرآنی کشور به شمار می رود.

 

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان این‌که هر فعالیت در حوزه قرآن ارزشمند است، تصریح کرد: بر اساس آموزه های اسلامی و سفارش بزرگان دین آن مدت زمانی که انسان عمر خود را صرف فعالیت های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن کند، از عمر مفید به حساب می آید، که این مسأله نشان از اهمیت فعالیت در عرصه‌های قرآنی دارد.

 

معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده و بهره‌مندی از ابزار و شیوه‌های جدید تبلیغی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: با گسترش فناوری های نوین ارتباطی در جهان در عصر ارتباطات و اطلاعات، باید فعالان عرصه قرآن حضوری مؤثر در این عرصه ها داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که برگزاری جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات فرصتی مغتنم برای بررسی ظرفیت های موجود در فضای مجازی برای تبلیغ آموزه های قرآنی است، گفت: فعالیت های قرآنی در فضای سایبری بهترین شیوه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان محسوب می شود.

 

حجت الاسلام میرتاج الدینی بهره گیری از فناوری روز در ترویج فرهنگ قرآنی را حرکتی ارزشمند عنوان کرد و افزود: در عصر حاضر که جهان بر محور اطلاعات حرکت می کند، استفاده از فضای سایبری برای توسعه اندیشه های قرآنی و تولید محتوا اهمیت قابل توجهی دارد، خوشبختانه نسل جوان جامعه نیز بیشترین حضور را در فضای مجازی دارند.

 

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت وبلاگ‌نویسی را روشی برای تبلیغ و ترویج اعتقادات اصیل دینی دانست و افزود: وبلاگ ها با توجه به شاخصه‌هایی که دارند، می توانند فرصت مناسبی را برای ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی فراهم کنند، البته می توان با افزودن یک یا چند زبان دیگر و تنظیم مطالب و محتوای وبلاگ ها مخاطبان بیشتری را جذب کرد.

 

گفتنی است، دومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی در هفت بخش وبلاگ متنی شامل مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احادیث، گزارش و خبر، خاطره‌نویسی، ‌آموزش،‌ تاویل، تفسیر و تدبر و دو بخش ویژه موضوعی شامل انسان از منظر قرآن کریم، وبلاگ مراکز و موسسه های قرآنی، سه بخش فتوبلاگ، ‌پادکست، ویدئوکست امروز با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پیاان داد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات