۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۵۷۴۵۴
در مشهد؛

همایش آموزش خادمان مسجد‌ها برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش آموزش عمومی خادمان مسجدهای مشهد با حضور خادمان مساجد در مهدیه این شهر برگزار شد.
همایش آموزش خادمان مسجد‌ها برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حسن حائری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در همایش آموزش عمومی خادمان مسجدهای مشهد که روز گذشته در مهدیه مشهد برگزار شد، گفت: انسان برای گذران زندگی کاری را انتخاب می‌کند، برخی کار دنیوی را انتخاب کرده و به آخرت توجهی ندارند ولی برخی نیز کار خود را برای ساختن آخرت انتخاب می‌کنند.

 

وی ادامه داد: بالاترین پاداش نزد خداوند برای انسان، خدمت کردن به خانه اوست که از جایگاه بالایی برخوردار است ولی متأسفانه این امر برای مردم درک نشده است.

 

بالاترین آمار شکایت نمازگزاران از مساجد، برخورد نامناسب است

 

حجت‌الاسلام حائری به لزوم برخورد خوب با نمازگزاران اشاره کرد و افزود: اولین مسأله‌ای که خادمان، هیأت امنا و امام جماعت باید به آن توجه داشته باشند، برخورد مناسب با مردم و به خصوص جوانان است؛ خداوند می‌فرماید: ظالم‌ترین انسان کسی است که مانع حضور مردم در مساجد شود که با وجود هجمه عظیم فرهنگی و اعتقادی، برخی به جای برخورد مناسب و روی خوش برای جذب جوانان، با برخوردهای نامناسب، باعث دل‌زدگی جوانان از مسجد و دوری آنان از دین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم رغبت کمتری برای حضور در مسجد از خود نشان می‌دهند، جمع کردن پول از آنان در بین نماز است که کاری بسیار ناپسند است، متأسفانه گاهی هیأت امنا توان مدیریت و کسب درآمد برای مسجد را ندارد که باعث پدید آمدن این اتفاقات می‌شود.

 

مجالس ترحیم به معنویت مساجد آسیب وارد می‌کند

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تأکید کرد: مسجد مکانی برای عبادت است نه جایی برای عزاداری؛ فضای مساجد باید شاد و تمیز باشد زیرا سیاه‌پوش بودن مسجد به لحاظ روانی، تأثیرات منفی بر نمازگزاران دارد، نباید به خاطر مقداری پول مسجد را عزاخانه کرد.

 

همچنین مهدی هادی، کارشناس اداره بهداشت خراسان رضوی به لزوم حفظ بهداشت در مساجد اشاره کرد و گفت: استفاده از البسه و پوشش‌های مشترک همچون چادر و مقنعه کاملأ غیر بهداشتی است زیرا به این وسیله، بسیاری از بیماری‌ها منتقل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مهدی خزائی، نماینده اداره اوقاف و امور خیریه، به جایگاه والای خادمان مسجد اشاره کرد و گفت: خداوند دو پیامبر را مأمور قرار داد تا مسجد را تطهیر کنند که این نشانگر جایگاه خدمت به خانه خداست.

 

وی با اشاره به آیه 114 سوره بقره تصریح کرد: همواره دشمنان درصدد تخریب مساجد بودند، همچون یهودیان عصر پیامبر و اکنون که با استفاده از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به دنبال رسیدن به هدف خود هستند.

 

همچنین، رضا حیدری، کارشناس آتش‌نشانی نیز با بیان اهمیت رعایت ایمنی در مساجد، اظهار داشت: مسجد باید از لحاظ ایمنی در بالاترین درجه قرار داشته باشد، خادمان مسؤول حفظ امنیت جان نمازگزاران هستند. /932/پ203/ب

ارسال نظرات