۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۵۷۴۷۸

آمادگی 850 زائر سرای امامزادگان مازندران برای پذیرایی از مسافران نوروزی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از آمادگی 850 زائرسرا و مهمانسرای امامزادگان مساجد استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه ای که به منظور برنامه های تعطیلات عید نوروز در ساری برگزار شد، از آمادگی 850 زائرسرا و مهمانسرای امامزادگان مساجد استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

 

وی با بیان این که به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز و حضور مسافران و زائران در استان 740 زائرسرا و 110 مهمانسرای امامزادگان مازندران آمادگی دارند تا از مهمانان و مسافران نوروزی پذیرایی کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین با اشاره به وجود هزار و 322 امامزاده در مناطق مختلف مازندران گفت: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در 223 امامزاده شاخص برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که مسافران نوروزی می‌توانند از امکانات این طرح در امامزاده‌ها و اماکن متبرکه استفاده کنند، ادامه داد: امامزاده ها از نظر فضای فرهنگی، بهداشتی و استفاده از زائرسراها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که در کنار اجرای طرح آرامش بهاری کارهای فرهنگی هم اجرا می‌شود، تصریح کرد: با تهیه بروشور امامزاده‌ها و دیگر اماکن مازندران را بیشتر به مسافران معرفی می‌کنیم.

 

وی با بیان این که طرح خیمه‌های معرفت در 27 امامزاده بزرگ و پرتردد برگزار می‌شود، گفت: این طرح با حضور مبلغان مجرب از قم و مبلغان بومی برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی اجرا می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هر یک از این خیمه ها دارای غرفه های مختلفی است، تصریح کرد: ایستگاه سخنرانی و مشاوره، پرسش و پاسخ، مسائل قرآنی، مسائل هنری و خیمه ارائه آثار مربوط به وقف و موقوفات و اماکن متبرکه و امامزادگان از جمله بخش های مختلف این طرح است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود افزود: افزون بر این با 50 مسجد بین راهی هماهنگی می شود تا در طول ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمت‌رسانی کنند.

 

وی با بیان این که در نوروز سال گذشته بیش از ده میلیون مسافر و زائر وگردشگر به بقاع متبرکه مشرف شدند، خاطرنشان کرد: این آمار نشانگر این است که مردم ارادت خاصی به نوادگان ائمه اطهار(ع) داشته و امیدواریم مردم تحویل سال نو را از کنار این بزرگواران آغاز کنند تا زندگی با معنویت و با نشاطی داشته باشند که حضور مردم در زمان تحویل سال در کنار امامزادگان و اماکن متبرکه شروع سالی پربرکت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حضور روحانیان در اجرای این طرح، بازدهی برنامه ها را چند برابر خواهد کرد، گفت: علاوه بر اعزام مبلغان از قم به استان از توان مبلغان بومی استان نیز در اجرای این طرح بهره گرفته خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که همه تلاش این سازمان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، اضافه کرد: به همین منظور با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی متنوع در ایام مختلف سال زمینه بهره گیری از فضای معنوی امامزادگان را برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان فراهم خواهیم کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود از اجرای مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان استان خبر داد./950/پ202/ب

ارسال نظرات