۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۵۷۵۴۸
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

صهیونیست‎ها عماد مغنیه را ساحر می‎خواندند

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، به تمجید مقاوم والای شهادت پرداخت و گفت: شهید عماد مغنیه اسطوره مقاومت و صاحب قهرمانی‎های زیادی بود به گونه‎ای که صهیونیست‎ها او را ساحر می خواندند
شيخ نبيل قاووق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، امروز در مراسم یادواره شهدای مقاومت که در مجتمع امین جامعه المصطفی قم برگزار شد، با عرض درود به پیشگاه امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و شهیدان حزب الله لبنان و مقاومت خاطرنشان ساخت: من از مقام رفیع شهیدان برای تسکین و آرامش دل‎هایمان مدد می جوییم و حسرت جا ماندن از قافله آنان را می خورم.


وی علت شهادت طلبی مجاهدان را  شناخت صراط مستقیم دانست و افزود: رمز شهادت و رسیدن به قافله اباعبدالله(ع)، دل کندن کامل از دنیا است که سبب می شود او را برای شهادت آماده‎تر کند.


شیخ نبیل قاووق به بیان فضائل و شهادت طلبی شهدای مقاومت پرداخت و گفت: شهید شیخ راغب حرب در میادین جنگ و عبادت برای شهادت خود بسیار دعا می‎کرد و خود را برای لقاء الله آماده کرده بود.


وی درباره‎ مقام شهید سید عباس موسوی عنوان کرد: شهید موسوی عالم و استاد حوزه علمیه بعلبک و نجف بود و از اولین کسانی است که برای تاسیس حزب الله لبنان تلاش بسیار وافری انجام داد.


نایب رییس شورای اجرای حزب الله لبنان ادامه داد: این شهید بزرگوار، عالمی صبور و طالب شهادت بود. شهید عماد مغنیه نیز اسطوره مقاومت و صاحب قهرمانی‎های زیادی بود به گونه‎ای که صهیونیست‎ها او را ساحر می خواندند و منافقین او را همانند حضرت عباس(س) برای امام حسین (ع) می‎دانستند.


شیخ نبیل قاووق تأکید کرد: سید حسن نصرالله به شهید عماد مغنیه می‎گفت که من پیش از شهادت مغنیه در نماز شب برای او دعا می کردم، ولی الان که این شخصیت بزرگ به شهادت رسیده است در نماز شبم دعا می کنم که در آن دنیا مورد شفاعت عماد مغنیه قرار گیریم.


این عالم لبنانی با اشاره به ناتوانی اسرائیل در مقابله با مقاومت، خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی امروزه از مقابله با مقاومت عاجز است و در صدد تضعیف مقاومت به وسیله آتش افروزی در منطقه به خصوص در سوریه است. رژیم غاصب اسرائیل در تجاوز سی و سه روزه شکست بسیار سنگینی خورد و به همین علت حتی فکر تجاوز به لبنان را نخواهد کرد.


نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: قدرت مقاومت به قدری رسیده است که در صورت تجاوز رژیم اسرائیل می تواند معادلات منطقه را به سود خود به پایان رساند. قدرت موشکی حزب الله لبنان به قدری است که می‎تواند تمامی سرزمین‎های رژیم غاصب صهیونیستی حتی اماکن نظامی را مورد هدف خود قرار دهد.
 

شیخ نبیل قاووق علت آتش افروزی رژیم اسرائیل در سوریه را خروج آن از محور مقاومت دانست و گفت: رژیم اسرائیل دو سال است که می‎کوشد حکومت سوریه را ساقط کند ولی با مقاومت مردم و ارتش سوریه در دسیسه های خود ناموفق بوده‎اند.


وی درپایان از مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران برای یاری مقاومت و عمران در لبنان تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کمک‎های مادی، ‌معنوی و سیاسی بسیاری به لبنان انجام داده است ولی هم اکنون نیز با خون شهادت شهید حسن شاطری به مقاومت کمک کرد./994/ب202/د

ارسال نظرات