۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۵۷۶۵۰
خطیب جمعه کاظمین:

امام خمینی دژ مستحکمی برای آزادگان جهان بنا کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با اشاره به این که امام خمینی(ره) دژ مستحکمی برای آزادگان جهان بنا نهاد، از رهبر معظم انقلاب به عنوان بهترین جانشین و ادامه دهنده راه امام راحل یاد کرد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) از مقام والای این شخصیت بزرگوار تمجید کرد و گفت: امام خمینی دژ محکمی را برای همه آزادگان دنیا و پیروان اهل بیت(ع)  در برابر استکبار جهانی وکشورهای طاغوتی بنا نهاد و پس از او نیز امام خامنه ای با اقتدا به این بزرگوار به راه استکبارستیزانه امام راحل ادامه داده است.

 

خطیب جمعه کاظمین با اشاره به درخواست تظاهرکنندگان استان‎های سنی نشین عراق برای تغییر نخست وزیر این کشور، تأکید کرد: این که برخی گمان می‎کنند مشکلات موجود در کشور عراق صرفا به خاطر یک شخص است به هیچ وجه درست نیست، ما هم به برخی از عملکردهای نوری المالکی و دولت او انتقادهایی داریم، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که به دلیل برخی مسائل در برابر دولت بایستیم.

 

وی انفجارهای تروریستی هفته گذشته در بغداد را محکوم کرد و افزود: بار دیگر شاهد تصاویر دردناک شهادت برادران و خواهرانمان در مناطق شیعه نشین عراق از قبیل شهرک صدر و منطقه الحسینیه بودیم که به شدت ما را تحت تاثیر قرار داد. بروز چنین جنایت‎هایی از سوی تکفیری‎ها عجیب نیست و ما از بی تفاوتی نیروهای امنیتی در قبال جلوگیری از بروز آنها ناراحتیم.

 

حجت الاسلام صغیر تصریح کرد: به نوبه خود از تلاش‌های روزافزون نیروهای امنیتی در راستای ایجاد امنیت و آرامش در کشور تشکر می‎کنیم اما این تلاش‎ها با بی‌مسؤولیتی عده‎ای اندک زیر سوال می‌رود و راه را برای افزایش انفجارهای تروریستی باز می‎کند.

 

خطیب جمعه کاظمین با اشاره به بحران سیاسی موجود در عراق، خاطر نشان ساخت: برخی از افرادی که نتوانستند به وسیله راهکارهای سیاسی به مقاصد مورد نظر خود برسند با استفاده از فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی درصدد تحقق اهداف خود هستند.

 

وی ادعای تشکیل ارتش آزاد در عراق را رد کرد و ادامه داد: این ادعاها تنها در راستای افزایش گفتمان طایفه‌ای وایجاد رعب و وحشت در میان مردم است و واقعیت ندارد. اغلب شهروندان سنی از تحرکات فتنه انگیزانه این افراد راضی نیستند و و حتی تظاهراتی علیه آنان ترتیب دادند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی از کشیده شدن اعتراضات استان‎های سنی نشین به بغداد هشدار داد و گفت: کسانی که گمان می‎کنند، می‎توانند اعتراضات را به بغداد بکشند سخت در اشتباه هستند. ما تا زمانی که مسائل صرفا اختلافات سیاسی بود واکنشی نشان ندادیم اما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که امنیت هموطنانمان با خطر مواجه شود.

 

وی تاکید کرد: صریح و بی پرده می‎گویم ما تاکنون تنها سکوت کرده‌ایم اما اگر این افراد بخواهند به رفتارهای تحریک آمیز خود ادامه دهند، ساکت نخواهیم نشست و واکنش نشان خواهیم داد. هیچ کس اجازه دامن زدن به مسائل طایفه‌ای را ندارد و شما مطمئن باشید که نه شیعیان ونه اهل سنت این وضعیت را نمی‌پذیرند و به مقابله با آن خواهند پرداخت.
 
حجت الاسلام صغیر درباره تظاهرات رخ  داده در مناطق سنی نشین عراق، گفت: برخی از خواسته‎های تظاهرکنندگان مشروع و قانونی هستند، ولی بخشی از آنها کاملا غیرقانونی بوده و ما اجازه تحقق این خواسته‎های فتنه انگیزانه را نمی‎دهیم. به کسانی که به قانون معترضند یادآوری می‎کنم که این قانون‎ها را شما تصویب کرده‎اید./980/ب901/د

ارسال نظرات