۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۵۷۷۷۱
دبیرکل الوفاق بحرین:

گفت‎وگو با آل‎خلیفه بی‎فایده است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با اشاره به جدی نبودن آل‎خلیفه در گفت‎وگوها بر بی‎فایده بودن مذاکره با نظام تأکید کرد.
شيخ علي سلمان دبيرکل الوفاق بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق، روز گذشته در جمع کثیری از مردم شهر قفول با اشاره به جدیت احزاب معارض برای گفت‌وگو و رایزنی خاطر نشان کرد: نظام آل‎خلیفه هیچ جدیتی در گفت‎وگوها از خود نشان نمی‎دهد و نمی‎توان به نتیجه بخش بودن این مذاکرات امیدوار بود.

 

وی افزود: نهادهایی از قبیل پارلمان و قوه قضاییه نتوانستند طی این مدت مشکلات موجود را حل کنند، در مقابل مردم نیز به شکل مسالمت آمیز به اعتراض و راهپیمایی‌ها ادامه داده و تعدادی از آنان کشته و زخمی شدند.

 

حجت الاسلام علی سلمان تصریح کرد: حکومت می‌تواند با اعطای آزادی‌ بیان و مجوز برگزاری راهپیمایی و تجمع‎های مسالمت‌آمیز که حق مشروع ملت است، جلوی خشونت و درگیری را بگیرد واجازه ندهد دامنه اعتراضات و تنش افزایش یابد.

 

خطیب جمعه قفول بحرین با یادآوری تغییرات صورت گرفته درکشورهای عربی از قبیل تونس، مصر، لیبی و یمن بیان داشت: نظام آل‎خلیفه باید به آرای مردم احترام و راه را برای اصلاحات باز بگذارد. بازداشت، قتل، و ظلم و ستم نمی‌تواند جلوی اعتراضات را بگیرد و تنها به افزایش اعتراضات منجر می‌شود.

 

دبیرکل جمعیت الوفاق ادامه داد: شهید محمود الجزیری و شهید حسین الجزیری که به طور جداگانه به شهادت رسیدند هیچ‌گونه اسلحه‌ای راحمل نمی‌کردند و تصاویر نیز این گفته را ثابت می‌کند. هیچ نیازی نبود که نیروهای امنیتی تا این حد از خشونت استفاده و از فاصله نزدیک به آنان تیراندازی کنند.

 

وی درپایان خاطر نشان کرد: ما دوست نداریم به هیچ کسی در کشور ظلم شود اما گویا آل‎خلیفه دوست ندارد مشکلات به پایان برسد./980/ب902/د

ارسال نظرات