۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۵۷۹۱۵
یکی از علمای بحرین:

عملکرد و ادعاهای آل‌خلیفه کاملا متناقض است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرینی ضمن انتقاد از عملکرد رژیم آل‌خلیفه، سرکوب‌ تظاهرات مسالمت آمیز از سوی نیروهای امنتی را متناقض با ادعای این رژیم برای گفت‌وگوی ملی خواند.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین، روز گذشته در مسجد امام صادق(ع) شهر قفول با اشاره به تناقض موجود بین دعوت به گفت‌وگو و سرکوب تظاهرات از سوی رژیم آل‌خلیفه، گفت: آل‎خلیفه اگر بر حل بحران سیاسی بر اساس گفت‎وگو تأکید داشت، باید به خشونت‎ها پایان می‎داد چرا که با وجود سرکوب و قلع و قمع دیگر جایی برای رایزنی و گفت‌وگو نیست.

 

وی افزود: با وجود این‎که رسانه‌های بحرینی از جدیت نظام برای گفت‌وگو خبر می‌دهند، اما واقعیت چیز دیگری است و ما شاهد ادامه سرکوب‌ و رفتارهای خشونت آمیز گذشته هستیم. مردم فقط با یک گفت‌وگوی هدفمند و جدی که در راستای خروج از بحران و نجات کشور باشد، موافقت می‌کنند.

 

آیت الله غریفی از عملکرد نظام آل‎خلیفه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: ما کماکان خواهان ایجاد اصلاحات و بهبود اوضاع کشور هستیم، اما درصورت ادامه وضع کنونی و عدم احترام به آرای ملت نمی‌توان به آینده خوش‌بین بود.

 

وی با انتقاد از نگاه طایفه‌ای به انقلاب بحرین، تصریح کرد: این انقلاب به هیچ‎وجه مربوط به طایفه‌ خاصی نیست و همه این اتهامات و افتراها به جنبش انقلابی بحرین به دور از واقعیت بوده و صرفا برای به حاشیه کشیدن آن است.

 

این عالم بحرینی در پایان خاطر نشان ساخت: ملت بحرین توانست صدای مظلومیت خود را به دنیا برساند، اراده خویش را به رژیم آل‌خلیفه تحمیل کرده و آنان را مجبور به گفت‌وگو کند. گفت‌وگو و رایزنی با آل‌خلیفه به هیچ وجه به معنای پایان تظاهرات مردمی نیست./980/ب902/د

ارسال نظرات