۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۵۷۹۶۶
ادامه رسوایی‎های اخلاقی در واتیکان؛

بالا‎ترین مقام کلیسای کاتولیک انگلیس استعفا داد

خبرگزاری رسا ـ واتیکان اعلام کرد که بالاترین مقام کلیسای کاتولیک انگلیس در آستانه جلسه کاردینال‎های ارشد این نهاد مذهبی برای انتخاب پاپ جدید به علت شکایت چهار کشیش از وی، استعفا داده است.
کيث اوبرايان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری نشنال پست، کیث اوبرایان، بالاترین مقام کلیسای کاتولیک انگلیس، در پی اتهامات اخلاقی چهار کشیش به وی از مقام خود استعفا داد.


اوبرایان، که ریاست کلیسای کاتولیک اسکاتلند را بر عهده دارد، از سوی چهار کشیش دیگر به سوءرفتار متهم شده است؛ هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این که منظور از این سوءرفتار چه بوده منتشر نشده، اما آگاهان معتقدند احتمال این که پای یک رسوایی جنسی دیگر در میان باشد وجود دارد.


شکایت این چهار کشیش مربوط به فسادهای اخلاقی می‎شود که در دهه 1980 میلادی رخ داده‌‎ است.
این اتهامات در حالی مطرح می‎شوند که کیث اوبرایان به همراه دیگر کاردینال‎های ارشد واتیکان خود را آماده انتخاب پاپ جدید می‎کنند.


اوبرایان تنها مقام ارشد واتیکان نیست که در آستانه انتخاب پاپ جدید خبرهای منفی در مورد وی منتشر می‎شود؛ در آن سوی اقیانوس‎ها، هزاران نفر از مردم طوماری به امضا رسانده و در آن درخواست کرده‎اند که راجر ماهنی، کاردینال ایالت کالیفرنیای آمریکا، به دلیل اتهامات مربوط به آزار جنسی کشیشان از گروه انتخاب‎کنندگان پاپ جدید حذف شود.


کارشناسان مسائل دینی اعتقاد دارند ریشه بسیاری از رسوایی‎های جنسی واتیکان در اتخاذ سیاست‎های افراطی این نهاد مذهبی، مانند الزام به مجرد ماندن کشیشان کاتولیک، است. 


کیث اوبرایان در گفت‎وگو با شبکه خبری بی.بی.سی. گفت: پاپ جدید آزاد است که برخی از سیاست‎های کنونی واتیکان را تغییر دهد.


وی افزود که اعتقاد ندارد مسائلی مانند الزام به مجرد ماندن کشیشان کاتولیک "ریشه‎ای مذهبی" دارد و می‎توان در آنها تجدیدنظر کرد./990/ب901/ک

ارسال نظرات