۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۵۷۹۹۴

استعمار پیر در جبهه جنگ نرم علیه افغان‎ها

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری صدای افغان به بررسی ترویج فساد و فحشا از سوی انگلیس و شبکه خبری بی بی سی پرداخت.
بي بي سي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری صدای افغان(آوا) در یادداشتی به بررسی سیاست‎های استعمارگرانه انگلیس علیه افغانستان و نقش بنگاه شایعه پراکنی یعنی بی بی سی پرداخت.

 

در این یادداشت آمده است: مردم افغانستان از دیرباز به این سو با سیاست‎های نفاق افکنانه و تخریبی استعمار پیر انگلیس در این کشور آشنایی دارند. سرنوشت سیاسی بسیاری از حاکمیت‎های گذشته در کشور همواره به توطئه‎ها و دسیسه چینی‎های توطئه آمیز و استعمارگرانه استعمار پیر گره خورده است.
حتی در بحران‎های بیش از سه دهه اخیر نیز به جرأت می‎توان ردپای استعمار پیر و دست‎های پنهان آن را جستجو و رد گیری کرد.

 

صدای افغان افزود: اصل "تفرقه بینداز و حکومت کن" نیز اساسا ریشه انگلیسی دارد و شاخص اصلی اعمال نفوذ و قدرت و سلطه استعمار پیر در کشورهای جهان سوم به ویژه ملت‎های مسلمان است. اشغال هند از سوی استعمار پیر و نفود سنتی آن کشور بر پاکستان و در کل حوزه جنوب آسیا و از سوی دیگر، روابط تنگاتنگ افغانستان و پاکستان طی سال‎های متمادی سبب شده است تا افغانستان نیز از آسیب حیله‎ها و نیرنگ روباه مکار انگلیس در امان نباشد.

 

این خبرگزاری تأکید کرد: در تحولات ده سال اخیر کشور هم انگلیس یکی از جدی ترین بازیگران عرصه سیاست، امنیتف اقتصاد، مواد مخدر و حتی اعمال سلطه و نفوذ فرهنگی بوده است . یکی از اهرم‎های استعمار پیر برای اعمال سلطه بر ملت‎ها،‌ بهره گیری از جبهه جنگ نرم است؛ به همین منظور، انگلیس بنگاه خبرپراکنی بی بی سی را تاسیس کرده که پیش از آنکه یک رسانه به معنای بسیط و ساده کلمه باشد، یک جبهه واقعی جنگ نرم به هدف پیشبرد اهداف سلطه جویانه استعمار پیر در میان کشورها و ملت‎های تحت ستم و سلطه است.

 

در ادامه این یادداشت آمده است: به همین جهت بی بی سی، برای هر کشوری با توجه به ساختار فرهنگی، اصول ارزشی، معیارهای اخلاقی، باورهای دینی و همچنین زبان و فرهنگ و آداب و رسوم آن، برنامه ریزی و پروژه سازی می کند؛ تا مبانی و اصول معتبر و برازنده یک ملت را از ریشه دستخوش دگرگونی کند و خواسته‎های سلطه گرانه استعمار پیر را بر آن اعمال کند. تفرقه افکنی، برجسته کردن یک موضوع کوچک و کم اهمیت، دامن زدن به اختلافات کوچک و محدود محلی و طرح آن در گستره کلان یک ملت یا کشور، ترویج مضامین و موضوعات خلاف اخلاق و اصول و معیارهای ارزشی و اخلاقی و حتی نقض صریح اخلاق روزنامه نگاری و غیره از شاخصه‎های شناخته شده بی بی سی برای اعمال جنگ نرم و تامین سلطه فرهنگی استعمار پیر است.

 

صدای افغان خاطر نشان ساخت: اخیرا هم این رسانه تفرقه افکن و ضد ارزشی با پردازش مفصل به زندگی فردی همجنسگرای مقیم کانادا در پی شکستن مرزهای اخلاقی و ارزشی در جامعه افغانستان برآمده است. بی بی سی که سابقه‎ای طولانی در شکستن حریم سنت‌های ملت‌ها دارد، در گزارشی که یکشنبه شب منتشر کرد، زندگی شخصی را به تصویر کشید که مروج همجنس‌گرایی در افغانستان است. این شخص که اکنون در کانادا زندگی می‌کند، مدعی شد که برای شکستن قبح فعل لواط، کتابی برای نسل آینده نوشته است.

 

این خبرگزاری با محکومیت این اقدام شبکه بی بی سی، افزود: این حرکت ضد فرهنگی بی بی سی در ادامه برخی برنامه‎های دیگری انجام می شود که اخیرا با چراغ سبز کشورهای غربی در افغانستان راه اندازی شده که هدف از آن، شکستن حرمت و ممنوعیت شرعی و اخلاقی محصولات و اصول ضد اخلاقی فرهنگ مبتذل غربی است. این حرکت سلطه جویانه تریبون جنگ نرم استعمار پیر نشان می‎دهد که غرب در صدد است تا با سرمایه گذاری‎های کلان، اصول و مبانی ارزشی، اخلاقی و باورهای دینی مردم مسلمان افغانستان را نشانه رود، اما نکته‎ای که استعمار باید به آن توجه کند این است که در طول تاریخ، جرقه آغاز قیام‎های مردمی و ضد استعماری مردم مبارز افغانستان را همین حرکت‎های نظام سلطه و استعمار زده است؛ مساله‎ای که به هیچ وجه نمی توان وضعیت کنونی را از آن مستثنی قرار داد.

 

در پایان این یادداشت آمده است: مردم افغانستان، شاید بتوانند چندصباحی کشتار غیرنظامیان، ناامنی، ترور و خشونت را تحمل کنند، اما در برابر ارزش‎های دینی و اخلاقی خویش هرگز حاضر به سکوت و معامله نیستند و این چیزی است که استعمار پیر و هر قدرت استعماری دیگری باید آن را دریابد./980/ب101/د

ارسال نظرات