۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۵۸۰۹۹
یکی از علمای اهل تسنن لبنان در گفت‎وگو با رسا:

مذاکره‎کنندگان هسته‎ای ایران در مقابل خواسته‎های نامعقول غرب کوتاه نیایند

خبرگزاری رسا ـ رییس تجمع همبستگی ملی لبنان، فتوای رهبر معظم انقلاب درباره حرمت ساخت سلاح هسته‎ای را دلیلی آشکار بر صلح آمیز بودن فعالیت‎های هسته‎ای ایران دانست.
شيخ مصطفي ملص رئيس تجمع همبستگي ملي لبنان

 

شیخ مصطفی ملص از علمای سنی و رییس تجمع همبستگی ملی لبنان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز مذاکرات هسته‎ای میان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در مذاکرات قزاقستان بر حق خود در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‎ای پافشاری کند و از این حق کوتاه نیاید.

 

وی افزود: استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‎ای حق مسلم ایران است و این کشور نباید به فشارها و تحریم‎های صورت گرفته از سوی غرب تن دهد چرا که منطق آنان زور است.

 

این عالم سنی لبنانی از فتوای رهبر معظم انقلاب به عنوان دلیلی روشن بر عدم انحراف برنامه‎های هسته‎ای ایران یاد کرد و اظهار داشت: فتوای شرعی از سوی مرجع تقلید یک مسأله بیهوده نیست بلکه حکمی است که همگان به آن تن می‎دهند.

 

شیخ مصطفی ملص تأکید کرد: بنده اطمینان قاطع دارم که مسؤولان ایرانی به فتوای امام خامنه‎ای احترام ویژه‎ای قائلند و به هیچ وجه درصدد ساخت سلاح هسته‎ای نیستند.

 

رییس تجمع همبستگی ملی لبنان از مواضع دوگانه آمریکا و غرب در قبال فعالیت‎های هسته‎ای کشورهای مختلف به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته‎ای آن صلح آمیز است، بسیاری از کشورهای جهان همانند ایران به فعالیت هسته‎ای می‎پردازند.

 

وی ادامه داد: اگر برنامه هسته‎ای که سایر کشورها در پیش گرفته‎اند، خطری برای جهان تلقی نمی‎شود پس باید به حق ایران در دستیابی به انرژی هسته‎ای صلح آمیز تن داد و اگر این فعالیت‎های این کشورها را خطر تلقی نمی‎کنند پس نباید در برابر پیشرفت هسته‎ای ایران ایستاد.

 

مصطفی ملص با اشاره به وجود صدها کلاهک هسته‎ای در سرزمین‎های اشغالی، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با داشتن صدها کلاهک هسته ای خطر اصلی برای منطقه است نه کشوری اسلامی مانند ایران که همواره بر اصول اخلاقی در روابط بین الملل پایبند بوده است. 

 

این عالم لبنانی بر لزوم پافشاری ایران بر مواضع استکبار ستیزانه خود تأکید کرد و گفت: بدون شک جمهوری اسلامی، بزرگ‎ترین چالش در راه پروژه‎های استکباری آمریکا و غرب بوده و به همین دلیل در معرض تحریم و فشار قرار گرفته است. ما از دعوت جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب برای عاری سازی منطقه و جهان از سلاح هسته‎ای حمایت می‎کنیم.

 

وی مقاومت ایران در برابر استکبار را نقطه امیدی برای ملت‎های جهان خواند و بیان داشت: اگر ایران بتواند از حقوق بین المللی و شرعی خود در استفاده از انرژی هسته‎ای صلح آمیز محافظت کند، سایر کشورهای منطقه نیز جرأت استفاده از این حق مشروع را پیدا کرده و بدون توجه به فشار آمریکا و غرب به فعالیت هسته‎ای صلح آمیز روی می‎آورند./980/ب911/ک

ارسال نظرات