۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۵۸۱۱۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه قم:

حضور مبلغان در ورزشگا‌ه‌ها به گسترش ارتباط جوانان با مسجد می‌انجامد

خبرگزاری رسا - معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت تقویت حضور مبلغان در ورزشگاه‌ها، گفت: حضور مبلغان در ورزشگاه‌ها سبب می شود تا ارتباط جوانان با مسجد گسترش پیدا کند.
حجت الاسلام نبوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم پیش از امروز در نشست خبری که در معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: دستاوردهای حضور روحانیان در ورزشگاه‌ها و میادین ورزشی به ویژه در زمان برگزاری مسابقات فوتبال بسیار مثبت بوده است.
وی با اشاره به این که شصت مبلغ در طبقه اول ورزشگاه آزادی و چهل مبلغ هم در طبقه دوم ورزشگاه حضور داشتند، افزود: وظیفه ما به عنوان نیروهای حوزوی این است که از اجتماعات انسانی در شکل‌ها و قالب‌های مختلف برای پیام‌رسانی دینی استفاده کنیم.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم اظهار داشت: زمانی که مسابقه استقلال و پیروزی برگزار می‌شود، عده زیادی از جوانان از نقاط مختلف ایران برای تماشای این مسابقه در استادیوم حضور پیدا می‌کنند و بسیاری از آنان حتی چندساعت زودتر در محل مسابقه حاضر می‌شوند.
حجت‌الاسلام نبوی با بیان این که  حضور روحانیان در ورزشگاه ها فرصت خوبی برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع)است، خاطرنشان کرد: این از وظایف حوزه است که بر آگاهی‌های دینی جامعه بیفزاید، چون انبیای الهی، پیامبران، اولیا و ائمه اطهار(ع) از ظرفیت‌های مختلف اجتماعات انسانی برای پیام‌رسانی استفاده می کردند.
وی افزود: وقتی روحانیان در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کردند بسیاری از جوانان به صورت گروهی دور آنان جمع می‌شدند و چندین نماز جماعت در ورزشگاه برپا شد.  
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با اشاره به این که روحانیان باید از این فضا و فرصت استفاده کرده و بحث‌های دینی، اخلاقی و اعتقادی را برای جوانان مطرح کنند، گفت: نتایج حضور مبلغان در ورزشگاه‌ها بسیار مثبت است.
وی ابراز داشت: مبلغان در بازی استقلال و پیروزی از شب تا صبح در محل مسابقه حضور پیدا کرده و به سؤالات جوانان پاسخ دادند به صورتی که معدل برقراری ارتباط عاطفی جوانان با مبلغان از مجموعه‌های دیگر بیشتر بود.
حجت‌الاسلام نبوی اظهار داشت: تاکنون مبلغان در دو دیدار استقلال و پیروزی، ایران و لبنان و ایران و ازبکستان در ورزشگاه حضور پیدا کردند و در دیدار پیش روی صبا و استقلال و تراکتورسازی تبریز با الجزیره امارات نیز حضور پیدا خواهند کرد.
وی با اشاره به این‌که مبلغان در مسابقات مختلف لیگ در استان ها حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: حضور مبلغان در ورزشگاه‌ها سبب می شود تا ارتباط جوانان با مسجد نیز گسترش پیدا کند.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با بیان این که بسیاری حضور مبلغان در ورزشگاه‌ها را تقویت هویت بخشی به فوتبال و ورزش می‌دانند، اظهار داشت: اگر برخی رسانه‌های بیگانه حضور مبلغان در ورزشگاه‌ها را برنمی‌تابند، ما به حرف آنها گوش نخواهیم کرد و کار خود را با قوت انجام خواهیم داد.
وی در پایان افزود:  عده‌ای از مبلغان نیز از فضای مترو در تهران برای تبلیغ استفاده می‌کنند و تلاش می‌شود حضور مبلغان در ورزشگاه‌ها تقویت شود./907/پ202/پ
ارسال نظرات