۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۵۸۲۶۰

محکومیت 7 انقلابی بحرینی به 10 سال حبس

خبرگزاری رسا ـ دادگاه جنایی آل‎خلیفه، 7 تن از انقلابیان بحرینی را به 10 سال حبس محکوم و دو تن از نیروهای امنیتی را در قتل شهید فاضل المتروک تبرئه کرد.
وزارت دادگستري بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه جنایی بحرین، صبح امروز 7 تن از انقلابیان بحرینی را که در تاریخ 15 فوریه بازداشت شده بودند را به ده سال زندان محکوم کرد.

 

دادگاه جنایی بحرین این 7 نفر را به اتهام‌هایی نظیر مشارکت در تظاهرات، هرج‌ومرج و استفاده از کوکتل ‌مولوتف برای ایجاد آتش‌سوزی محکوم کرده است.

 

درهمین راستا دادگاه جنایی بحرین دو تن از نیروهای امنیتی آل‌خلیفه را که متهم به قتل شهید فاضل المتروک بودند، تبرئه کرد. این حکم اعتراض شدید گروه‌های بحرینی را به دنبال داشت.

 

کمیته آزادی‌های حقوق بشر الوفاق بحرین در واکنش به محکومیت انقلابیان بحرینی، دادگاه‌های رژیم آل‌خلیفه درباره زندانیان اندیشه را سیاسی خوانده و آن را در راستای انتقام گیری از مردم معترض به سیاست‌های این رژیم دانست.

 

این کمیته با اشاره به شکنجه و ضرب‌ و ‌شتم بازداشت شدگان از سوی نیروهای امنیتی، تصریح کرد: این ضرب‌ وشتم‌ها برای اعتراف به جریمه‌های مرتکب نشده از سوی انقلابیان صورت می‎گیرد و کلیپ‌هایی نیز از این اعمال خشونت‌آمیز موجود است.

 

در ادامه این پیام آمده است: بازداشت‌شدگان پس از شکنجه‌های وحشیانه نیروهای آل‌خلیفه  به مدت سه روز در بیمارستان بستری بودند که آثار شکنجه پس از سومین روز نیز کاملا بر چهره و بدن آنان نمایان بود.

 

جمعیت الوفاق تاکید کرد: هیچ‌گونه دلیل متقنی به مجرم بودن این افراد وجود ندارد و تمام احکام به واسطه اعترافات گرفته شده با شکنجه در مرکز پلیس منطقه المحافظه الوسطی صادر شده است و این اشخاص در دادگاه هیچگونه اعترافی مبنی بر ارتکاب جنایت نکرده‌‌اند./980ب902/د

ارسال نظرات