۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۵۸۲۸۲

دادگاه عالی پاکستان دولت این کشور را ملزم به حمایت از شیعیان کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه عالی پاکستان به دولت این کشور دستور داد از شیعیان در برابر حملات تروریست‎ها محافظت کند.
انفجارهاي تروريستي در پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری اس.سی.ام.پی، دادگاه عالی پاکستان به مقامات این کشور دستور داد که با اتخاذ یک استراتژی بلندمدت از شیعیان این کشور در برابر حملات تروریستی محافظت کند.


این دادگاه با ناکافی خواندن گزارش دولت محلی بلوچستان که در آن به اقدامات صورت گرفته برای محافظت از جان شیعیان هزاره اشاره شده بود، به لزم برقراری تدابیر امنیتی بیشتر برای محافظت از شیعیان رأی داد.


در گزارش دولت محلی بلوچستان به دادگاه عالی پاکستان آمده است که این دولت بر تعداد پلیس‎ها افزوده و وسایل نقلیه نیز مورد بازرسی قرار می‎گیرند. دولت محلی همچنین قول داده است که اسکنرهایی برای شناسایی مواد منفجره نصب کند. 


با این حال، افتخار محمد چودهری، قاضی القضات دادگاه عالی پاکستان تأکید کرد که این اقدام‎ها کافی نیست.


وی افزود: دولت محلی باید اقدام‎های بلندمدتی در نظر بگیرد و به ریشه چنین حوادثی بپردازد، اقدام‎های صورت گرفته موقتی هستند.


چودهری با تأکید بر این‎که همه عوامل مسؤول در حملات اخیر باید دستگیر شوند، خاطرنشان کرد: گزارش دولت محلی بلوچستان به هیچ وجه رضایت‎بخش نیست. 


گفتنی است بیست و هشتم بهمن ماه سال جاری بمبی در بازار اصلی شهر کویته در جنوب غربی پاکستان منفجر شد که حداقل 90 کشته و بیش از 200 زخمی بر جای گذاشت. بیشتر قربانیان این حادثه شیعیان هزاره بودند./990/ب902/د

ارسال نظرات