۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۵۸۲۹۸
صادق الحسینی در گفت‎وگو با رسا:

هدف غرب از ایستگاه‎های کوتاه مذاکراتی اعمال فشار بر فضای انتخابات ریاست جمهوری ایران است

خبرگزاری رسا ـ محمدصادق الحسینی، با اشاره به ضعف دولتهای غربی و اجبار آنان به کرنش در برابر خواسته‎های ملت ایران گفت: غرب تلاش دارد با استفاده از ایستگاههای مذاکراتی، بر انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بگذارد.
صادق الحسيني

 

محمد صادق الحسینی، کارشناس مسائل بین الملل و رییس دفتر شبکه المیادین در تهران، در گفت‎وگو با خبرنگار بین‎الملل خبرگزاری رسا با اشاره به فاصله اندک میان دور جاری و آتی مذاکرات هسته‎ای ایران و گروه 1+5 گفت: کشورهای غربی تلاش می‎کنند با ایجاد ایستگاه‎های مذاکراتی، بر فضای سیاسی و امنیتی انتخابات ریاست جمهوری ایران تاثیر بگذارند.


وی افزود: دلیل دیگری که باعث شده است فاصله میان دور بعدی مذاکرات این چنین کم باشد، عجز و ناتوانی کشورهای غربی در محدود ساختن قدرت ایران است.


رییس دفتر شبکه المیادین در تهران خاطرنشان کرد: پس از چندین سال مقاومت ملت ایران و پافشاری جمهوری اسلامی بر حقوق مسلم خود، کشورهای غربی در نهایت به این نتیجه رسیدند که فشارهای اقتصادی و محاصره علمی ایران نتیجه ای در پی ندارد.


صادق الحسینی تاکید کرد: البته صهیونیست‎ها و آمریکا همچنان بر ادامه خصومت با ملت و دولت ایران تاکید دارند و حتی تا آن جا پیش رفته‎اند که نمایندگان کنگره آمریکا، از هر دو حزب جمهوری‎خواه و دموکرات، همزمان با برگزاری مذاکرات آلماتی طرح تشدید تحریم‎های ایران را ارائه کردند.  


وی افزود: ایران نشان داده است که این قدرت را دارد که تمامی حصارها را شکسته و خود را به عنوان یک کشور تاثیرگذار در دنیا نشان دهد؛ کشورهای غربی در مذاکرات آلماتی در مقابل ایران تسلیم شده و نتوانستند شرایط و مطالبات همیشگی خود را بر تیم مذاکره‎کننده ایرانی تحمیل کنند.


رییس دفتر شبکه المیادین در تهران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت خود به دنیا در مذاکرات شرکت می‎کند و گرنه حقوقی که ما به دنبال آن هستیم جزو حقوق اولیه و مسلم ایران است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.


محمد صادق الحسینی در پایان گفت: چیزی که بدیهی است، کشورهای غربی در مذاکرات آلماتی از مواضع قبلی خود عقب‎نشینی کرده و یک پله شکست خوردند./990/ت301/ک

ارسال نظرات