۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۵۸۳۸۰
واشنگتن پست:

آمریکا درصدد ارسال مستقیم سلاح به معارضان سوری است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از تصمیم مقامات این کشور برای ارسال مستقیم سلاح به تروریست‎های سوری خبر داد.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی سی ان ان و روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از مسؤولان بلندپایه آمریکایی و اروپایی اعلام کردند که موضوع ارسال مستقیم کمک‎های تسلیحاتی به عناصر مسلح حاضر در سوریه در دست بررسی است.

 

به گفته این دو رسانه آمریکایی، کاخ سفید ممکن است با ارسال کمک‎های به اصطلاح انسانی به مخالفان سوری موافقت کند و ارسال تجهیزاتی از جمله خودروهای زرهی و تن پوش‎های ضد گلوله و نیز ارائه آموزش نظامی به افراد مسلح را مورد بحث و بررسی قرار دارد.

 

واشنگتن پست اظهار داشت که رییس جمهور آمریکا همچنان با ارسال مستقیم اسلحه برای عناصر مسلح در داخل سوریه مخالف است.

 

این روزنامه ادامه داد که جان کری وزیر خارجه جدید آمریکا در هفته جاری و در سفر به اروپا و خاورمیانه با متحدان آمریکا در این باره مذاکره خواهد کرد.

 

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز از ماجرای تهیه و ارسال مقادیر زیادی سلاح و مهمات از کرواسی و ارسال آنها برای تروریست‎های سوریه از طریق اردن به دستور مقامات عربستان پرده برداشته است.

 

خبرگزاری رویترز هم از ورود چندین محموله اسلحه به سوریه از راه معبر مرزی باب الهوی در مرز ترکیه با سوریه خبر داد./980/ب103/د

 

ارسال نظرات