۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۵۸۵۳۲
آیت الله موسوی جزایری:

سید نعمت الله جزایری سرسلسله بسیاری از علما است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز، محدث کبیر، علامه سید نعمت الله جزایری را سرسلسله بسیاری از علمای مانند شیخ جعفر شوشتری و سید علی شوشتری دانست و گفت: انفاس علما پشتوانه ای برای فعالیت های علمی و حوزوی است.
نماز جمعه اهواز به امامت آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، در خطبه های این هفته نماز جمعه به بیان برخی از ویژگی های محدث کبیر، علامه سید نعمت الله جزایری پرداخت و گفت: این شخصیت بزرگوار که به فرموده رهبر معظم انقلاب «تجلیل از ایشان تجلیل از علم و معارف الهیّه است»؛ نخستین کتاب خود با عنوان «شرح جامی» را در سن 11 سالگی تألیف کرد که این مسأله نشان از نبوغ علمی این عالم فرزانه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که سید نعمت الله جزایری منشأ و سر سلسله علمای بسیاری مانند شیخ جعفر شوشتری بود، ابراز داشت: سر سلسله علمای معاصر مانند امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و آیت الله بهجت، سید علی شوشتری بود که این شخصیت بزرگ اخلاق هم از شاگردان علامه سید نعمت الله جزایری بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، ادامه داد: انفاس این علما پشتوانه ای برای فعالیت های علمی، حوزوی و مسجدی است که باید قدر آنان را بدانیم.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 14 تا 20 اسفند ماه، هفته نیکوکاری، خاطرنشان کرد: این هفته به مناسبت سالگرد تأسیس کمیته امداد خمینی(ره) به فرمان علامه کبیر، امام خمینی(ره) نام گذاری شده است و همان گونه که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «ان احسنتم احسنتم لأنفسکم؛ اگر به دیگری احسان کنید به خودتان احسان کرده اید»؛ چراکه خداوند متعال به یقین احسان شما را به خودتان باز خواهد گرداند.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به به 15 اسفندماه، روز درختکاری، بیان داشت: تا می توانید در خانه ها و خیابان ها درخت بکارید که این سنتی الهی است که اجر بسیاری دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم 8 از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آنچه در این رزمایش جالب است، شناسایی، کنترل و در اختیار گرفتن پهباد جاسوسی دشمن بود.

وی در پایان به نزدیک بودن به ایام عید نوروز و خرید از سوی اشاره و خاطر نشان کرد: همان گونه که امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر مبنی بر «مواظب باش! خرید و فروش سهل باشد و نرخ های تعیین شده نباید اجحاف آمیز باشد» تذکر می دهد باید مراقب بود که قیمت ها به گونه ای باشد که سود فروشنده ها منصفانه باشد و به خریداران هم اجحاف نشود./9454/پ201/س

ارسال نظرات