۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۵۸۵۳۸
امام جمعه نکا:

مذاکره آمریکا با ایران از سر تظاهر و بر اساس دشمنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: مذاکره آمریکا با ایران از سر تظاهر و بر اساس دشمنی است و آمریکا از سر دلسوزی و رافت با این مذاکره نمی کند.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: آمریکا در روند مذاکره با ایران اسلامی راه تخاصم را انتخاب کرده است و این مذاکرات صوری نفعی برای کشورمان ندارد.

 

وی بیان داشت: ملت ما دارای توانمندی های فراوان علمی است و ما نباید به این مذاکرات دل ببندیم بلکه باید در دسترسی به اهداف خود تلاش بیشتری کنیم.

 

خطیب جمعه نکا ادامه داد: مذاکره ایران با گروه1+5 هم در روز انجام شد و ادامه مذاکرات به فروردین موکول شده است که دارای روند مثبتی بوده است اما در مجموع نباید به این مذاکرات دلخوش کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که اوباما در شعارهای انتخاباتی خود بر برچیده شدن کامل برنامه های هسته ای ایران را عنوان کرده است، خاطر نشان کرد: آمریکا در مذاکره با ایران همه برنامه های او بر دیدگاه تخاصم آن است و مذاکره با ایران تنها یک سوژه و برنامه برای بازی دادن است.

 

وی با بیان این که جوانان دانش محور ما امروز بدون نیاز به هیچ کشوری بهترین کارها را انجام می دهند و بسیاری از پیشرفت های ایران اسلامی نیز هنوز گفته نشده است، گفت: در موضوع تهدیدها نیز باید مراقب باشیم و آن را تبدیل به فرصت کنیم.

 

امام جمعه نکا گفت: ملت ما از حق مسلم خود برای استفاده از انرژی هسته ای نمی گذرد و دراین  رابطه نباید به مذاکرات دل خوش باشیم بلکه باید به فرموده رهبری عمل کنیم.

 

خطیب جمعه نکا با گرامی‌داشت 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بر حمایت همه جانبه از محرومان و مستضعفان و اکرام یتیمان تاکید کرد.

 

وی با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی در کشور افزود: تولید کنندگان در این رابطه با توجه به تحریم ها، انصاف را رعایت و در کمیت و کیفیت تولیدات توجه کنند.

 

امام جمعه نکا همچنین با گرامیداشت روز درختکاری در 15 اسفند ماه گفت: باید در روند تخریب جنگل ها، عدم استفاده بهینه و آتش سوزی ها، و رها کردن ضایعات در جنگل مطالعه بیشتری انجام دهیم و از دخل و تصرف در جنگل پرهیز و در حفظ آن تلاش کنیم. 

 

وی با تاکید بر تقوای الهی ادامه داد: تقوا مهم ترین عامل رستگاری و سعادتمندی ما است که ما را به خیرات و برکات فراوان می رساند و بی تقوایی سبب خسارت‌دیدن ما در دنیا و آخرت است./950/پ202/س

ارسال نظرات