۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۸۶۴۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

انسان دور از اخلاق و تربیت با هدف خلقت فاصله دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هرآنچه در وجود پیامبر(ص) مشاهده می کنیم، تربیتی است که خدا از انسان انتظار دارد و این تربیت در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و عرصه‌های دیگر جامع است؛ از این رو کار مربیان تربیتی بسیار سنگین است.
حجت الاسلام محمد علي نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در نشست با اعضای امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش این استان که به مناسبت هفته امور تربیتی، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد با قدردانی از فعالیت های امور تربیتی در استان اظهار داشت: مقوله تربیت همان محتوای قرآن کریم است و اگر کسی توانست محتوای این کتاب را درک کند حساسیت تربیت را هم درک کرده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: اگر خداوند متعال، اسلام را به عنوان عصاره ادیان و وجود پیامبر اکرم(ص) را به عنوان عصاره انبیا معرفی کرد به این سبب بود که در این مقطع از تاریخ ، انسان در سایه تربیت الهی شکل بگیرد و این هدف زمانی محقق می شود که تربیت جایگاه خود را در جوامع انسانی پیدا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: انسان فاقد تربیت با هدف خلقت بسیار فاصله دارد و اگر انسان تکریم شده از سوی خداوند به عنوان بهترین خلق نام گرفته در سایه تربیت است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به خدمات بزرگ مربیان تربیتی در جامعه تصریح کرد: مهم ترین کار و اساسی ترین کار که تربیت اسلامی است در دست مربیان تربیتی است و بدین سبب است که امام خمینی(ره) معلمی را کار انبیا دانست.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان نتوانسته ایم این مقوله تربیت را خوب درک کنیم و تا زمانی که قرآن خوب درک نشود باید تلاش کنیم که به آنجا برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: مربی تربیت وجود پیامبر اکرم(ص) است و هرآنچه از وجود پیامبر(ص) مشاهده می کنیم تربیتی است که خدا از انسان انتظار دارد و این تربیت در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و عرصه‌های دیگر جامع است؛ از این رو کار مربیان تربیتی بسیار سنگین است.

استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری وجود عطش و تشنگی را در یاد گرفتن امور تربیتی از پیامبر اسلام(ص) و معصومین(ع) ضروری دانست و گفت: ما باید در وجود خودمان این عطش را ایجاد کنیم و به دانش آموزان منتقل کنیم بدین معنا که زیبایی انسان کامل و مکتب را ترسیم کنیم و این زیبایی را به دیگران آموزش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: فعالیت های تربیتی نیاز به تلاش، کار و پشتکار بسیار دارد و زمانی موفق خواهیم شد که بخواهیم و سپس خواهیم دید که می‌توانیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: بهترین وضع هنگامی است که قبل از زبان گفتار، زبان کردار به سخن آید؛ چرا که زبان کردار جاذبه و زیبای و عطش ایجاد می کند؛ بنابر این اگر می خواهیم تربیت به معنای واقعی در جامعه جایگاه خود را پیدا کند باید از خودمان شروع کنیم./9457/پ202/س

ارسال نظرات