۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۵۸۶۷۱
در اعتراض به مصادره پیکر یکی از شهدا؛

ده‎ها هزار انقلابی بحرینی در منامه تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ ده‎ها هزار تن از انقلابیان بحرینی، دیروز در اعتراض به مصادره پیکر شهید محمود الجزیری از سوی نظام آل‎خلیفه در منامه تظاهرات کردند.
تظاهرات انقلابيان در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‎ها هزار انقلابی بحرینی، عصر دیروز تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به مصادره پیکر محمود الجزیری شهید بحرینی 20 ساله بحرینی برگزار و بر لزوم تحویل پیکر این شهید به خانواده‎اش تأکید کردند.

 

تظاهرکنندگان در این راهپیمایی که از غرب منامه آغاز و تا میدان منطقه جنوسان ادامه یافت به تشییع نمادین شهید الجزیری پرداختند.

 

انقلابیان بحرینی با سر دادن شعارهایی، ملت را منبع قدرت خوانده و پایان دیکتاتوری و سرنگونی نظام فاسد آل‎خلیفه را خواستار شدند.

 

این تظاهرات با قرائت بیانیه پایانی به پایان رسید.

 

در بیانیه پایانی آمده است: گزینه سرکوب مردم از سوی نیروهای امنیتی تنها به وخیم‌تر شدن وضعیت و افزایش تنش منجر خواهد شد و به هیچ وجه نمی‌تواند مردم را از مطالبات و خواسته‌‌های خود منصرف کند.

 

نیروهای انقلابی بحرینی با اشاره به عدم رغبت نظام برای خروج از بحران بر اساس راهکارهای سیاسی، اظهار داشتند: رژیم آل‌خلیفه به جای پاسخگویی به خواسته‌های مشروع مردم، به قلع و قمع و سرکوب راهپیمایی‌های مسالمت آمیز و استفاده از خشونت علیه مردم ادامه می‎دهد.

 

احزاب معارض بحرینی در پایان این بیانیه ضمن انتقاد از مصادره پیکر شهید محمود الجزیری و احکام ظالمانه دادگاه‌های این کشور بر علیه انقلابیان بحرینی، تصریح کردند: این گونه رفتارها نشانگر آن است که هیچگونه تغییری در تعامل نیروهای آل‌خلیفه با حقوق مشروع ملت بحرین صورت نگرفته است.

 

گفتنی است نیروهای امنیتی آل‎خلیفه 9 روز است که از تحویل پیکر شهید محمود الجزیری خودداری می‎کنند.

 

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته شهر دراز با انتقاد شدید از این مسأله، تأکید کرد که نظام آل‎خلیفه حتی شهدا را نیز زندانی می‎کند./980/ب902/د

ارسال نظرات