۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۵۸۷۶۷
حجت الاسلام و المسلمین نکونام:

نهاد کتابخانه‌ها در تأمین منابع کتابخانه‌ای حوزه‌های علمیه کوتاهی نکند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که نهاد کتابخانه ها باید نسبت به تأمین کتاب های مورد نیاز حوزه های علمیه اهتمام ورزد، گفت: نهاد کتابخانه ها باید به صورت جدی وارد عمل شوند و نیاز جوانان و نوجوانان، به ویژه قشر دانشجو به منابع و کتب مورد نیازشان را برطرف کند.
کتاب و کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه استان چهارمحال و بختیاری، امروز در دیدار با معاون امور مجلس و استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار داشت: در سند توسعه استان و برنامه ریزی های مدونی که در حال شکل گیری است، توجه به امور فرهنگی استان بسیار محسوس است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از استقلال دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان خبر داد و افزود: زمینه های فرهنگی استان به خوبی در حال تأمین شدن است؛ بنابراین توجه ویژه به بحث تهیه منابع و کتب مورد نیاز این مراکز فرهنگی ضروری است.

وی با اشاره به خلأ و کمبودهای زیاد استان در زمینه های کمی و کیفی کتابخانه های عمومی تصریح کرد: نهاد کتابخانه ها و مسؤولان مربوطه باید به صورت جدی و به صورت گسترده وارد عمل شوند و نیاز جوانان و نوجوانان، به ویژه قشر دانشجو به منابع و کتب مورد نیازشان را برطرف کند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط در طرح های نهاد کتابخانه های عمومی کشور به ویژه طرح ایستگاه مطالعه، ابراز داشت: تأمین زیرساخت های مورد نیاز و منابع لازم و توجه به بالابردن نرخ میزان مطالعه در بین اقشار مختلف باید در اولویت برنامه ریزی های نهاد کتابخانه عمومی کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با استقبال از انجام طرح ایستگاه مطالعاتی در استان، بحث اطلاع رسانی درست و مناسب جهت این طرح را بسیار ضروری دانست و گفت: در محل ایستگاه باید ذوق و سلیقه ی خوبی اتخاذ شود و به یقین ائمه جمعه استان نیز جهت آگاهی بخشیدن به افکار عمومی، با همه توان وارد میدان خواهند شد./9457/پ202/س

ارسال نظرات