۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۵۸۷۸۵
پژوهشگر بحرینی تبیین کرد؛

مبانی آزادی در اسلام از منظر امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ یکی از پژوهشگران بحرینی به تبیین دیدگاه‌های امام خمینی(ره) درباره آزادی اسلامی پرداخت.
امام خميني (ره)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس المهجری، پژوهشگر بحرینی در مقاله‌ای به بررسی آزادی از منظر امام خمینی (ره) پرداخت و نوشت: امام خمینی(ره) آزادی را جزء و اسلام را کل تعریف می‌کرد و می‌فرمود که ما آزادی و اسلام را توأمان می‌خواهیم و باید توجه داشت که آیا اسلام اجازه می‌دهد انسان به آزادی‌هایی تن دهد که او را به نابودی و گمراهی رهنمون می‌کند.

 

وی افزود: از نگاه امام خمینی (ره) آزادی به تنهایی نمی‌تواند سعادت یک ملت را تضمین کند همین طور که داشتن استقلال نیز به تنهایی کافی نیست چرا که این عوامل در صورتی می‌توانند مفید باشند که یک ملت به مسائل معنوی و دینی نیز اهمیت دهد.

 

المهجری تصریح کرد: امام راحل در تبیین آزادی از نگاه اسلام می‌فرمود که آزادی نقش به سزایی در رشد و شکوفایی انسان دارد، اما اسلام اجازه نمی‌دهد که فردی بخواهد به اسم اعطای آزادی به دیگران، نظر خویش را بر آنان تحمیل کند.

 

این پژوهشگر بحرینی اظهار داشت: از منظر امام خمینی، دین اسلام، حق آزادی را از کسی سلب نمی‌کند لیکن آزادی باید در چارچوب مشخصی باشد، برای مثال توهین برخی افراد گمراه به اصول دین اسلام، مصداق آزادی نیست.

 

وی در پایان به تبین تفاوت آزادی از نگاه اسلام و آزادی موجود در غرب از منظر امام راحل پرداخت و بیان کرد: امام، آزادی غرب را راهکاری برای گمراه کردن جوانان توصیف می‌کرد و دین اسلام و عقلانیت را مخالف و در تعارض با این گونه آزادی‌ها می‌دانست./980/ب902/د

ارسال نظرات