۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۵۸۸۰۹
امام جمعه زنجان:

به تربیت دینی دانش آموزان کمتر از مسأله تعلیم توجه شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی توسعه و گسترش تربیت دینی در نهاد آموزش و پرورش را لازمه ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دانست.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار مربیان پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به اهمیت تربیت از دیدگاه قرآن، احادیث و روایات وارده از سوی رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: تربیت توحیدی نجات‌بخش بشریت از هواهای نفسانی و شیطانی است.

 

وی با بیان این‌که اهمیت جایگاه مدارس و نقش معلمان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوب و مطلوبی در راستای احیای جایگاه نهاد تربیتی آموزش و پرورش صورت گرفته که بایستی جبران کم‌کاری های سال‌های پیش از آن نیز مورد توجه باشد.

 

امام جمعه زنجان توسعه و گسترش تربیت دینی در نهاد آموزش و پرورش را لازمه ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دانست و تصریح کرد: فلسفه وجودی آموزش و پرورش حرکت در مسیر تعیین شده و تربیت انسان‌هایی وارسته و فرهیخته است، این مسؤولیت و رسالت خطیر بدون توجه به مبانی تربیتی اسلام غیرممکن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی توجه به نهاد تربیت دینی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: باید به این حقیقت مهم رسید؛ اهمیت تربیت دینی به همان میزان است که آموزش در مدارس مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی افزود: متأسفانه عدم توجه کافی به مباحث تربیتی در مدارس و توجه صرف به آموزش در مقاطعی موجب شده ظرفیت و استعدادهای انسانی مورد غفلت واقع شود، باید دانست که کشف استعدادهای انسانی در سایه توجه به آموزه های دینی است، این مهم باید در فعالیت های آموزش و پرورش لحاظ شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان دانش آموزان را سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:  معضلات و مشکلاتی درحوزه تعلیم و تربیت وجود دارد که رفع این مسائل نیازمند وحدت و همدلی بیشتر متولیان امر است، دقت و حساسیت لازم باید در مسائل تربیتی با مشارکت کارشناسان دینی مورد توجه باشد.

 

همچنین امیر نظری، معاون پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به ارائه گزارشی از فعالیت های تربیتی این نهاد در سال های گذشته پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 300 روحانی در 755 مدرسه استان زنجان نماز جماعت اقامه می کنند./9351/پ202/س

 

ارسال نظرات