۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۵۹۰۱۰

توزیع کتاب‎‏های مذهبی در جمهوری آذربایجان محدود شد

خبرگزاری رسا ـ مقامات جمهوری آذربایجان در اقدامی که واکنش منفی مسلمانان این کشور را به همراه داشت، محدودیت بیشتری بر ورود و توزیع کتاب‎های مذهبی به این کشور وضع کردند.
جمهوري آذربايجان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از موسسه جنگ و صلح، مقامات آذربایجان محدودیت‎های وضع شده درباره توزیع کتابهای مذهبی در این کشور را تشدید کردند.   


طبق قانونی که در دسامبر سال 2011 میلادی در آذربایجان به تصویب رسید، ورود و انتشار یا توزیع کتاب‎های مذهبی که به وسیله کمیته سازمانهای مذهبی دولت تایید نشده‎اند ممنوع است.

 

پارلمان آذربایجان تبصره‎ای به این قانون اضافه کرده است که بر اساس آن حتی فایل‎های صوتی و تصویری مذهبی نیز مانند کتاب‎های چاپی شامل این قانون می‎شوند. 


محدودیت‎های اعمال شده بر کتاب‎های مذهبی با اعتراض بسیاری از چهره‎های مذهبی آذربایجان مواجه شده است.


گویوشف، یکی از کارشناسان مسائل مذهبی در آذربایجان در اعتراض به محدودیت‎های وضع شده بر آثار مذهبی گفت: در آذربایجان کنونی، نسل جدیدی از مسلمانان زندگی می‎کنند که بسیار فعال هستند و دولت قصد دارد که آنها را کنترل کند.


وی افزود: دولت آذربایجان تصمیم دارد که اسلام را به چیزی تبدیل کند که متعلق به خودش است و هر طور که مایل است آن را کنترل کند. 


آذربایجان کشوری اسلامی است که بیشتر مردم آن را شیعیان تشکیل می‎دهند اما در سالهای اخیر فرهنگ غربی به شدت از سوی دولت این کشور تبلیغ شده و محدویت‎های روزافزونی نیز علیه فعالیت‎های مذهبی وضع شده است./990/ب902/د

ارسال نظرات