۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۵۹۰۹۹
در سال 92؛

کنگره آیت الله بهبهانی در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری دو کنگره آیت الله بهبهانی و عبدعلی هویزی دو مجتهد جهان تشیع در سال جدید خبرداد.
حجت الاسلام سپهر ، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان، با اشاره به این که در سال جاری بیش از پانصد میلیون ریال بن خرید کتاب به ناشران داده شده است، گفت: طرح حمایت از مؤلفان و ناشران در سال 92 به شکل مستحکم تر در استان اجرا خواهد شد.

وی به هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه از کتب ارزنده علما و فضلا حوزه علمیه استان رونمایی شد که از مهم ترین آن ها کتابی از آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که در هفته گذشته استان خوزستان شاهد یک رویداد فرهنگی دینی بزرگی بود، اظهار داشت: برگزاری کنگره محدث کبیر جهان تشیع علامه سید نعمت الله جزایری در استان مانند انقلابی فرهنگی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان همانند کنگره سید نعمت الله جزایری برگزار نشده است تصریح کرد: این کنگره از عظمت خاصی برخودار بود که می توان بیان کرد که ذره ای از شخصیت گهربار سید نعمت الله جزایری را به تصویر کشید.

وی با بیان این که 30 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد، خاطرنشان کرد: پس از بررسی های مختلف بر روی مقالات ارسالی، 18 مقاله برتر به مراسم اختتامیه کنگره راه یافتند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان چاپ مجدد کتاب نابغه فقه و حدیث را از دیگر برنامه ها انجام شده خواند و تأکید کرد: این کتاب ارزشمند شخصیت والای سید نعمت الله جزایری را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.

 حجت الاسلام سپهر در ادامه سخنانش به مهمترین برنامه های این اداره کل در سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کنگره آیت الله بهبهانی و عبدعلی هویزی دو فقیه و عالم جهان تشیع از بارزترین برنامه های اداره کل ارشاد خوزستان در سال 92 خواهند بود.

وی در پایان با اشاره به خرید آثار مؤلفان و ناشران استان، اظهار داشت: باید این مصوبه خرید آثار مؤلفان و ناشران استان به کارگروه اشتغال خوزستان فرستاده شود و آن را به عنوان شغلی خانگی معرفی کنیم تا نویسندگان خوزستانی رغبت بیشتری به تألیف کتاب نشان دهند./9458/پ202/ب

ارسال نظرات