۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۵۹۲۸۶
صندوق کودکان سازمان ملل متحد:

رفتار اسرائیل با کودکان زندانی فلسطینی غیرانسانی است

خبرگزاری رسا ـ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی رفتار مناسبی با کودکان فلسطینی در زندانهای این رژیم ندارد و تنها در اسرائیل است که کودکان را در دادگاه نظامی محاکمه می‎کنند.
رفتار نامناسب سربازان صهيونيست با کودکان فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه یدیعوت آهارونوت، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی رفتار نامناسبی با کودکان فلسطینی دربند این رژیم دارد.


یونیسف در این گزارش 22 صفحه‎ای اعلام کرد که موارد بی‎شماری از رفتارهای بی‎رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز به همراه شکنجه کودکان در زندانهای این رژیم مشاهده شده است.  


صندوق کودکان سازمان ملل متحد خاطرنشان می‎کند که حدود 7 هزار کودک فلسطینی دوازده تا هفده ساله از سوی نیروهای صهیونیستی بازداشت و بازجویی شده‎ که اکثر آنان پسر بوده‎اند.


در گزارش یونیسف آمده است: در هیچ کشور دیگری کودکان را در دادگاه‎های نظامی محاکمه نمی‎کنند، محاکمه کودکان در چنین دادگاه‎هایی احترام به حقوق آنان را نقض می‎کند. 


صندوق کودکان سازمان ملل متحد تصریح می‎کند: بسیاری از کودکان فلسطینی در نیمه‎های شب و به وسیله تعداد زیادی از نیروهای مسلح دستگیر شده و در حالی که چشمانشان بسته است به زور به مراکز بازجویی منتقل می‎شوند در حالی که از خواب محروم شده و ترس شدیدی بر آنان حاکم شده است. 


به گزارش یونیسف، موارد بیشماری از آزار و اذیت زبانی و فیزیکی از سوی نیروهای صهیونیستی گزارش شده است. 


در ادامه این گزارش آمده است: نظامیان اسرائیلی در بازجویی‎های خود آمیزه ای از ارعاب، تهدید و خشونت های فیزیکی را به کار می‎گیرند تا بتوانند با اجبار از کودکان فلسطینی اعتراف بگیرند؛ این در حالی است که کودکان نه وکیلی به همراه دارند و نه عضوی از اعضای خانواده در محل بازجویی حضور دارد.


یونیسف در گزارش خود می‎افزاید: کودکان در زندانهای اسرائیل به مرگ، شکنجه بدنی، حبس در سلول انفرادی و تجاوز جنسی به خود یا یکی از اعضای خانواده تهدید می‎شوند.


صندوق کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به این که اکثر کودکان زندانی تنها به جرم پرتاب سنگ به سوی سربازان صهیونیست دستگیر شده‎اند در گزارش خود تصریح می‎کند: مهم‎ترین دلیلی که مقامات اسرائیلی در گناهکار بودن کودکان فلسطینی به آن استناد می‎کنند اعترافات خود این کودکان است، اعترافاتی که در بیشتر مواقع تحت فشار بازجویی اخذ شده است و کودکان باید اقرارنامه‎هایی را امضا کنند که به زبان عبری نوشته شده و حتی معنای آن را نیز نمی‎دانند.  


یونیسف در انتهای گزارش خود خاطرنشان می‎کند: در نهایت باید گفت، تقریبا تمامی کودکان فلسطینی برای آن که طول دوران بازداشت موقت آنان کاهش یابد به گناه ناکرده اعتراف می‎کنند، اعتراف کردن سریعترین راه برای  زودتر آزاد شدن است. خلاصه کلام آن که: سیستم اسرائیل به کودکان فلسطینی اجازه نمی‎دهد که از خود دفاع کنند./990/ب902د

ارسال نظرات