۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۵۹۳۶۵
حزب‌الله لبنان:

حمایت چاوز از مقاومت و ایران هسته‎ای فراموش شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان با صدور بیانیه‎ای در گذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا را به خانواده وی و ملت ونزوئلا تسلیت گفت.
چاوز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‎ای، درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا را تسلیت گفت و اعلام کرد: با کمال تاسف و اندوه خبر درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا را دریافت کردیم. ما و آزادگان و مستضعفان جهان دوستی عزیز و یاری وفادار را که در طول زندگی خود در کنار مظلومان و ستمدیدگان قرار گرفت، از دست دادیم.
 
حزب الله در این بیانیه از چاوز به عنوان مدافع شجاع کشورهای جهان سوم و حقوق آنان یاد کرد و افزود: حزب الله و همه لبنانی‎ها هرگز حمایت صادقانه چاوز در مقابل دشمن صهیونیستی که به بهترین شکل در حمله 2006 نمود یافت را فراموش نمی کنند همانطور که حمایت شجاعانه وی  از ملت فلسطین و آزادی آنان از چنگال اشغالگران و نیز حق ایران در برخورداری از فناوری هسته ای برای ملت های عرب و مسلمان فراموش شدنی نیست.

 

در این بیانیه آمده است: چاوز سدی استوار در مقابل سیاست‎های امپریالیسم آمریکایی بود و در برابر فشارها و تشویق‎های آنان سر تسلیم فرود نیاورد و ثابت کرد که کشورها می‎توانند بدون اینکه تحت قیمومیت آمریکا باشند به سمت پیشرفت و استقلال گام بردارند.
 

حزب الله تأکید کرد: صمیمانه ترین تسلیت‎های خود را تقدیم خانواده و دوستان رییس جمهور ونزوئلا و تمام مردم این کشور کرده و امیدواریم دوستان وی در تکمیل راه او و حفظ آزادی و استقلال و نیز تامین رفاه و آسایش مردم این کشور موفق شده و بتوانند به راه او در کمک به ملت‎های مستضعف و مظلوم جهان  ادامه دهند و فراموش نکنند که چاوز در طول زندگی خود با توطئه‎های آمریکایی و صهیونیستی به مقابله برخاست./982/ب101/د

ارسال نظرات