۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۵۹۳۷۷
دبیر همایش منطقه ای طنین وحدت:

وحدت حوزه و دانشگاه ایده و راهبرد انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش علمی منطقه ای طنین وحدت، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از ایده ها و راهبردهای اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این راهبرد در آیینه تفکر و اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای داشت.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر محمود دياني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود دیانی، دبیرهمایش علمی منطقه ای طنین وحدت امروز در این همایش، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از ایده ها و راهبردهای اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این راهبرد هم در آیینه تفکر و اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای داشت.

 

وی نامگذاری روزی به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه را نشان از درایت و هوشمندی امام خمینی (ره) دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام امام راحل نشان داد که ایشان توجه خاص و ویژه ای به این دو مرکز حساس علمی کشور دارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین آسیب های ناشی از عدم وحدت حوزه و دانشگاه را جبران ناپذیر دانست و تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با توجه عمیق به این مسأله مهم بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید داشتند.

 

حجت الاسلام دیانی افزود: پس از ارتحال امام راحل نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون امام راحل بر وحدت حوزه و دانشگاه تأکید داشته و دارند و می توان گفت وحدت میان این دو مرکز علمی و دینی کشور یکی از مهمترین دغدغه های معظم له است.

 

دبیر همایش علمی منطقه طنین وحدت عدم وحدت میان حوزه و دانشگاه را خواست اصلی دشمنان و مخالفان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب تلاش داشتند تا با توطئه های گوناگون میان حوزویان و دانشگاهیان تفرقه بیندازند.

 

وی اختلاف و تفرقه میان حوزه و دانشگاه را زمینه ساز تحقق توطئه های دشمنان علیه انقلاب و نظام دانست و بیان داشت: حوزه و دانشگاه جدای از هم نیستند بلکه به عنوان دو بال انقلاب اسلامی باید در جهت توسعه و بالندگی نظام اسلامی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام دیانی وحدت حوزه و دانشگاه را تحقق بخش آرمان های انقلاب، امام و رهبری دانست و خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود در نظام اسلامی زمینه شکوفایی و بالندگی این دو مرکز مهم کشور فراهم شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران مقبولیت و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی از نتایج وحدت حوزه و دانشگاه دانست و بیان داشت: خوشبختانه این وحدت امروز در میان قوای سه گانه کشور وجود دارد که نتیجه بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

 

دبیر همایش علمی منطقه ای طنین وحدت، وحدت حوزه ودانشگاه را یک شعار و آرمان اصیل انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید برای تحقق عملی این آرمان مهم همه تلاش کنند تا شاهد گسترش اندیشه های ناب دینی در جهان باشیم.

 

گفتنی است، همایش علمی منطقه طنین وحدت امروز با حضور کارشناسانی از حوزه و دانشگاه در ساری آغاز به کار کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات