۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۵۹۴۷۵
امام جمعه کراچی پاکستان:

کشتار شیعیان به تضعیف بنیان‎های کشور می‎انجامد

خبرگزاری رسا - خطیب جمعه مسجد باب العلم کراچی پاکستان، کشتار شیعیان شھر کراچی را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: کشتار شیعیان به تضعیف بنیان‎های کشور می‎انجامد.
سيد شاهنشاه حسين نقوي، عضو شوراي عالي نهضت جعفري پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید شاھنشاہ حسین نقوی، امام جمعه مسجد باب العلم کراچی پاکستان در کنفرانس سیرت النبی(ص) که روز گذشته در خیرپور این کشور برگزار شد، از ناتوانی دولت پاکستان در کنترل عملیات تروریستی به شدت انتقاد کرد.

 

وی انفجار در منطقه شیعه نشین شھر کراچی را مصداق بارز حمله تروریستی و ناکامی دستگاہ امنیتی پاکستان دانست و گفت: گروہ‎ھای تکفیری وھابی با کشتار شیعیان در حال تضعیف بنیان‎ھای این کشور هستند.


حجت الاسلام نقوی با اشاره به سخنان سران کشور درباره تجمع گروه‎های تروریستی در کراچی، تصریح کرد: بلوچستان، خیبرپختونخواہ و دیگر مناطق پاکستان نیز مانند کراچی امنیت خود را از دست دادہ‎اند.

 

امام جمعه کراچی با تأکید بر این که اعتراف روسای ایالت‎ھا مانع افزایش حملات تروریستی در پاکستان نیست، بیان داشت: دولت با بستن مراکز تربیتی گروہ‎ھای تکفیری تروریستی، امنیت جامعه پاکستان را برگرداند.

 

وی اوضاع پاکستان را خطرناک، فاقد امنیت عمومی و نگران کنندہ دانست و تأکید کرد: انفجار در شھرک عباس کراچی نتیجه ناکارآمدی و بی‎لیاقتی دستگاہ‎ھای امنیتی پاکستان است. 


وی خاطر نشان ساخت: برخی از قدرت طلبان درصدد ناامن کردن کشور هستند و علما و روحانیان باید با اقدام‎های سازنده و همچنین دولت با کنار گذاشتن مصالح حزبی و شخصی در برابر گروه‎های تروریستی بایستند./988/ب902/د

ارسال نظرات