۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۶۰۰

670 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی فعالیت می کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: 670 کانون و 265 باب کتابخانه و قرائت‎خانه در مساجد استان فعالیت می کند.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمد هادی نیا، دبیر اجرایی ستاد گرامیداشت همایش سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی از برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد با حضور مسئولان استانی، شهرستان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.


وی ادامه داد: این مراسم عصر روز یکشنبه، بیستم اسفند ماه در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز با حضور بیش از 500 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار و طی آن از 95 نفر مدیر مسئول، ائمه جماعات، کتابدار، رابط فرهنگی کانون و عضو فعال و نخبه تجلیل می شود.


دبیر اجرایی ستاد گرامیداشت همایش سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، مساجد را مکان مورد اعتماد و اطمینان خانواده ها برای پرکردن اوقات فراغت و آموزش برنامه های فرهنگی، مذهبی و علمی عنوان کرد و گفت: جوانان مسجدی الگوی نمونه در جامعه هستند و باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار بگیرند.


هادی نیا، نقاط محروم، دورافتاده و روستایی را جزو مورد توجه ترین و اولی ترین مکان ها برای تاسیس کانون های فرهنگی هنری برشمرد و با تاکید بر برگزاری پرشور مراسم گرامیداشت 18 اسفند در استان ها و شهرستان ها، خاطرنشان کرد: نمایشگاه عفاف و حجاب نیز به همین مناسبت با موضوع حریم ریحانه نیز از 17 الی 22 اسفندماه در محل گالری فخرالدینی مجتمع سینمایی 22 بهمن برگزار خواهد شد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: علاوه بر تبریز، مشابه این مراسم در شهرستان های کلیبر، شبستر و عجبشیر نیز برگزار می شود که با برنامه های فرهنگی از جمله سخنرانی، ارائه گزارش، اجرای تئاتر و تواشیح، مسابقه حضوری و قرعه کشی بین شرکت کنندگان همراه خواهد بود.


وی تشکیل ستاد بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری، انتشار مکتوب فعالیت های شاخص دبیرخانه استان به صورت بروشور و بنر، اجرای برنامه تبلیغی در سطح شهرستان ها و مرکز استان، اجرای برنامه های خود جوش در سطح کانون های فرهنگی و هنری، رونمایی محصولات جدید در حوزه نرم افزاری و فرهنگی و برپایی گردهمایی فعالان و مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری استان بخشی از برنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان در راستای گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.


به گفته مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی هم اکنون 670 باب کانون فرهنگی هنری و 265 باب کتابخانه و قرائتخانه در مساجد آذربایجان شرقی فعالیت می کنند./935/د102/ب

ارسال نظرات